miercuri, 18 ianuarie 2012

Enterprise 2.0: Portaluri, Conținut, Web

Una din întrebările frecvente dezbătute pe site-urile sau forumurile specializate pe discuții și analize despre Web 2.0 este:
Pentru a-și lansa un proiect x sau y, organizațiile au nevoie de un portal sau e suficient un sistem de management de conținut (CMS)?
Organizațiile trebuie să definească rolul infrastructurii necesare în raport cu investiţiile necesare, în tehnologiile convergente, cum ar fi management de conținut web, rețele sociale, analiză etc.

Răspunsul nu poate fi unul singur, dar o înțelegere fermă cu privire la Enterprise 2.0, poate ajuta companiile să ia decizii educate în jurul opțiunilor de ce tehnologii au nevoie pentru următoarea generație de platforme de afaceri on-line.

Portalul este o locaţie unică, accesibilă, destinată să consolideze resursele şi să ofere date din sistemele unei organizații, astfel încât, orice contact pe care o companie îl are cu clienţii, partenerii şi angajaţii poate fi înregistrat şi evaluat, în așa fel încât să poată conduce la îmbunătăţirea acestor relaţii, consolidarea colaborării şi cooperării şi pentru a conduce la obținerea de plusvaloare afacerii. Portalul se adreseaza aceste aşteptări, prin promisiunea de reţele sociale şi de personalizare, bogate în aplicaţii web-based, wiki, blog-uri, "pull", feed readers sindicat, media sharing, mashup-uri programabile Web, mobile şi multe altele. În centrul Enterprise 2.0, portalul este un amalgam de sistemele traditionale corporative - management de conţinut, CRM, de planificare a resurselor întreprinderii (ERP) şi portaluri de informaţii intreprinderi (EIPs) - integrat cu elemente de Web 2.0, cum ar fi Web-based al comunităţilor şi de găzduit servicii, inclusiv crearea de reţele sociale, wiki-uri, bloguri, folksonomy şi fluxuri RSS.

Ideea din spatele Enterprise 2.0 este de a ajuta la colaborare, participare, eficiență, axare pe utilizator, orientare spre acţiune şi succes.

Portal de sinteză: CSM + CRM + ERP + EIP

Un sistem de management al conţinutului (CMS) este un sistem folosit pentru a administra conţinutul unui site Web. De obicei, un CMS constă din două elemente: aplicaţia de gestionare a conţinutului (CMA), precum şi aplicația de remitere a conţinutului (CDA). Elementul CMA permite Content Manager sau autorului, care ar putea să nu fie un expert IT, să gestioneze, creeze, modifice sau să elimine conţinut dintr-un site Web, fără a avea nevoie de expertiza unui Webmaster. Elementul CDA foloseşte şi compilează aceste informaţii pentru a actualiza site-ul Web.
Caracteristicile unui sistem de CMS variază, dar cele mai multe sunt sisteme bazate pe Web, de:
- Publicare. Caracteristica web-based publicare permite utilizatorilor să folosească un șablon sau un set de template-uri, precum şi a altor instrumente, pentru a crea sau a modifica conţinutul Web.
- Gestionare format. Caracteristica de gestionare de format a documentelor permite ca documentele electronice şi documentele scanate să fie formatate pentru site-ul Web în HTML Document Format sau PDF (Portable).
- Control, revizuire. Funcţia de control - revizuire permite actualizarea conţinutului fie la o versiune mai nouă fie restaurarea la o versiune anterioară. Permite deasemenea, vizualizarea oricăror modificări aduse fişierelor de către utilizatori.
- Indexare, căutare, regăsire.Un sistem CMS indexează toate datele din cadrul organizației, astfel încât orice utilizator poate să le acceseze, pe baza unor cuvinte cheie, preluate de sistem.
- Instrumente de marketing One-to-one. Marketingul one-to one se referă la capacitatea unui site Web de a adapta conţinutul şi publicitatea la caracteristicile specifice ale unui utilizator, pe baza informaţiilor furnizate de către utilizator sau colectate de către site. De exemplu, dacă utilizatorul accesează un motor de căutare și caută cuvântul ”copiator”, banerele de publicitate vor afișa acele reclame ale firmelor care vând copiatoare.

Pentru a decide dacă trebuie să investească într-un sistem CMS, o organizație trebuie să ia în considerare câțiva factori, legați de dimensiunea unei organizaţii și dispersia geografică și de diversitatea formelor de date electronice utilizate în cadrul unei organizaţii.
Cu cât organizaţia se întinde în mai multe ţări sau documentele gestionate sunt mai diverse (text, grafică, video, audio, diagrame) conținutul va fi mai dificil de gestionat.

În cele din urmă, soluţia aleasă de către o organizaţie, pentru a avea succes, va necesita un amestec din toate aceste tehnologii. Spectrul sub care interconectează aceste tehnologii în cadrul Enterprise 2.0, a fost prezentat sugestiv de către John Brunswick, Consultant Web 2.0 la Oracle Corporation, într-un articol pe blogul său, www.infotechaligned.com.



1. Intranet / Extranet Conturi utilizator - capacitatea de a permite utilizatorilor de a avea o sesiune de autentificare pe site.
2. Conținut Static - pagină de conţinut web tradițională, compusă din text şi imagini.
3. Discutii / Bloguri / Wiki - tehnologii de colaborare care permit mai multor autori de a interacţiona în jurul unui anumit domeniu.
4. Managementul de retenţie - capacitatea tehnică de a asigura un management complet al informaţiilor nestructurate.
5. Managementul Documentelor - capacitatea de management a documentelor on-line, care permite accesul şi actualizarea versiunilor de documente.
6. Social Networking - reţele sociale axate pe comunicarea într-o organizaţie.
7. Căutare / Etichetarea - tehnologii sociale care permit utilizatorilor să localizeze informaţiile stocate în arhive, în diverse secțiuni.
8. Business Process Management - capacitatea de a procesa și agrega informațiile legate de afacere.
9. Conţinut personalizat - pe baza informaţiilor date de utilizatori, explicite sau implicite, platforma trebuie să fie capabilă să răspundă şi să livreze conţinutul etichetat (tagged) către utilizatorii finali.
10. Aplicatii Composite - având în vedere amploarea unor platforme de afaceri care conțin și CRM, ERP, etc este important să se ia în considerare capacitatea unei platforme de a furniza aplicaţii din sisteme disparate într-o singură interfaţă.
11. Rich Media - sisteme de B2B si B2C online, capacitatea de a sluji media cu foarte mulți clienti.
12. Business Intelligence - capacitatea de a sprijini vizualizări extrem de interactive, care permit utilizatorilor să ajusteze atributele şi rapoartele acestor vizualizări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu