Comertul electronic a apărut în România la sfârșitul lui 1999 dezvoltându-se constant până în prezent, comerțul electronic este aproape de începutul fazei de maturizare. Chiar daca acum se înregistrează o creștere foarte mare în comerțul electronic, puține e-magazine vor supraviețui acestei perioade de tranziție, iar peste 3-4 ani vom putea vorbi de o piață de ecommerce stabilă.
Potrivit Web Internet Archive, primul magazin online din România a fost lansat de către PC Net în 1997 şi se numea CyberShop.ro, acesta comercializând CD-uri cu muzică. La scurt timp, ia startul eShop.ro, primul magazin care introduce conceptul de coş de cumpărături, într-o variantă rudimentară din punct de vedere al uzabilităţii.
Între timp, intră în afacerile online şi alţi comercianţi: Romanian Music Online şi AllOnline.ro, până când pe 14 septembrie 2000 se lansează primul magazin de succes: eMania.ro, urmat la scurt timp de Rate.ro și de MagazinulTău.ro, acesta din urmă fiind lansat de către retailer-ul Best Computers.
Tot în perioada anilor 2000, compania Netbridge Investments porneşte OKazii.ro, un site de licitaţii online oarecum similar cu celebrul eBay. La momentul lansării Okazii nivelul de încredere al internauţilor români în tranzacţionarea online era extrem de scăzut.
În preajma sărbătorilor de iarnă din 2001, se lansează eMag.ro – actualmente, cel mai mare magazin online din România. Putem spune că momentul de start al comerţului electronic românesc a avut loc în anii 2000, odată cu cele câteva proiecte de amploare: eMania, Rate.ro, MagazinulTău, Okazii şi eMag.Abia la 3 ani de la lansarea magazinului online eMag, la începutul anului 2004, RomCard împreună cu organizaţiile internaţionale emitente de carduri, Visa şi MasterCard, implementează standardul de securitate 3D Secure – moment din care posesorii de card pot plăti online, iar piaţa românească de comerţ electronic beneficiază de primele statistici oficiale în ceea ce priveşte tranzacţionarea prin Internet.
În februarie 2004, organizaţiile emitente de carduri – Visa şi MasterCard – au lansat în România programul de securitate 3D Secure, respectiv Verified by Visa şi MasterCard Secure Code. Momentul a reprezentat începutul comerţului electronic românesc. Anul 2005 a adus un volum al tranzacţiilor de aproape 18 ori mai mare, atingându-se valoarea de 44,3 milioane USD. Secretul erau tranzacţiile cross-border efectuate de firme străine către clienţi străini procesate de băncile româneşti. Acest tip de tranzacţii au fost însă interzise în scurt timp datorită riscului crescut de fraudă.
Între timp, intră în afacerile online şi alţi comercianţi: Romanian Music Online şi AllOnline.ro, până când pe 14 septembrie 2000 se lansează primul magazin de succes: eMania.ro, urmat la scurt timp de Rate.ro și de MagazinulTău.ro, acesta din urmă fiind lansat de către retailer-ul Best Computers.
Tot în perioada anilor 2000, compania Netbridge Investments porneşte OKazii.ro, un site de licitaţii online oarecum similar cu celebrul eBay. La momentul lansării Okazii nivelul de încredere al internauţilor români în tranzacţionarea online era extrem de scăzut.
În preajma sărbătorilor de iarnă din 2001, se lansează eMag.ro – actualmente, cel mai mare magazin online din România. Putem spune că momentul de start al comerţului electronic românesc a avut loc în anii 2000, odată cu cele câteva proiecte de amploare: eMania, Rate.ro, MagazinulTău, Okazii şi eMag.Abia la 3 ani de la lansarea magazinului online eMag, la începutul anului 2004, RomCard împreună cu organizaţiile internaţionale emitente de carduri, Visa şi MasterCard, implementează standardul de securitate 3D Secure – moment din care posesorii de card pot plăti online, iar piaţa românească de comerţ electronic beneficiază de primele statistici oficiale în ceea ce priveşte tranzacţionarea prin Internet.
În februarie 2004, organizaţiile emitente de carduri – Visa şi MasterCard – au lansat în România programul de securitate 3D Secure, respectiv Verified by Visa şi MasterCard Secure Code. Momentul a reprezentat începutul comerţului electronic românesc. Anul 2005 a adus un volum al tranzacţiilor de aproape 18 ori mai mare, atingându-se valoarea de 44,3 milioane USD. Secretul erau tranzacţiile cross-border efectuate de firme străine către clienţi străini procesate de băncile româneşti. Acest tip de tranzacţii au fost însă interzise în scurt timp datorită riscului crescut de fraudă.
În primul semestru din anul 2010 numărul tranzacţiilor online procesate a fost dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, adică 1.195.000 de tranzacţii în valoare de 68,5 milioane EURO. Comerţul electronic din România a înregistrat creşteri spectaculoase în ultimii ani şi specialiştii consideră aceste tendinţe valabile şi pentru perioada următoare. Acest trend convinge tot mai mulţi antreprenori să îşi lanseze afaceri în mediul virtual.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu