joi, 19 ianuarie 2012

Soluţii online pentru IMM-uri


În prezent prin intermediul Fondului European de Dezvoltare Regională şi al Bugetului de Stat se acordă asistenţă financiară nerambursabilă pentru dezvoltarea soluţiilor de afaceri online şi pentru încurajarea IMM-urilor de a îşi comercializa produsele sau serviciile online. Proiectul pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic a demarat la data de 5 ianuarie 2012 şi se va încheia în data de 29 iunie, ultima zi în care IMM-urile îşi pot depune propunerile de proiect. Proiectul de finanţare constă în achiziţionarea de: echipamente TIC (servere, calculatoare, echipamente de reţea, periferice, etc.), aplicaţii şi licenţe software; asigurarea instrurii personalui care va utiliza produsele sofware şi de asemenea asigurarea serviciilor de consultanţă şi de audit privind securitatea aplicaţiei.
Consider că scopul major al acestor programe de finanţare constă în dezvoltarea şi  susţinerea e-Economiei prin noi modele de afaceri atât la nivelul Uniunii Europene cât şi la nivel naţional. Ce înseamnă de fapt e-Economie? Dezvoltarea afacerilor prin mijloacele specifice TIC (Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor) pentru domeniul privat şi cel public are un impact pozitiv asupra creşterii economice atât la nivel european cât şi la nivel naţional. De asemenea, optimizarea afacerilor prin aceste metode a devenit o sursă importantă pentru creşterea veniturilor, dar şi pentru asigurarea unei competivităţi reale prin apariţia unor noi modele de afaceri.
La nivel microeconomic, utilizarea metodelor specifice TIC-ului are o mulţime de avantaje pentru IMM-urile care vor să îşi comercializeze produsule şi serviciiile în mediul online prin care se numără următoarele:
  • Reducerea costului şi al accesului IMM-urilor la informaţie;
  • Crearea oportunităţii IMM-urilor de a intra pe piaţă cu nişte costuri reduse decât al intrării pe piaţa fizică, tradiţională;
  • Creşterea calităţii produselor şi serviciilor oferite, dar şi reducerea cheltuielilor aferente acestora;
  • Ieşirea la suprafaţă a unor noi produse şi servicii care ar conduce la creşterea competivităţii.
La nivel macroeconomic avantajele sunt următoarele:
·        Creşterea abilităţii IMM-urilor de a concura la nivel global;
·        Creşterea pieţei interne a serviciilor şi vânzărilor online;
·        Dezvoltarea unei culturi organizaţionale specifice;
·        Îmbunătăţirea continuă a mijloacelor specifice TIC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu