marți, 17 ianuarie 2012


HP webOS

In cele ce urmeaza ma voi adresa celor care au o pasiune pentru dezvoltare software dar si celor care le-ar place sa faca asa ceva, iar acesta ar putea fi un inceput promitator. Ideea principala a ceea ce va voi scrie in urmatoarele randuri (pentru cei ce nu au rabdarea necesara sa citeasca tot) pleaca de la crearea unei aplicatii, pasii de urmat pentru a pune aplicatia in pe piata aplicatiilor webOS.

Aplicatiile dedicate acestui sitem de operare se dezvolta cu ajutorul unui SDK (https://developer.palm.com/content/resources/develop/sdk_pdk_download.html), ce permite realizarea aplicatiilor de trei tipuri, si anume:

- iOS Developers (https://developer.palm.com/content/resources/develop/quick_start_ios.html)

- Web Developers - JavaScript Developers (https://developer.palm.com/content/resources/develop/quick_start_javascript.html)

- C/C++ Developers (https://developer.palm.com/content/resources/develop/quick_start_c.html)

Pentru a descarca SDK-ul nu e nevoie de niciun fel de autentificare, ceea ce in avantajul dezvoltatorilor de a se apuca de treaba cat mai repede posibil. Cand vine vorba de a posta aplicatia pe Marketplace este nevoie insa de un cont de dezvoltator (https://developer.palm.com/index.php?option=com_ajaxregister&view=register&dev) la crearea caruia orice viitor dezvoltator e scutit de plata unei taxe anuale asa cum se practica in cazul Windows Phone Marketplace sau App Store.

SDK-ul implica asimilarea unor cunostine chiar si pentru dezvoltatorii experimentati in unul din cele trei domenii, asta pentru ca acest SDK implica sintaxe specifice sistemului de operare webOS. Totul va prinde contur dupa ce se va face o parcurgere peste aceste informatii: https://developer.palm.com/content/api/dev-guide/enyo.html.

Toate informatiile necesare pentru a distribui aplicatia mai departe catre posesorii de terminale cu system de operare webOS sunt descrise aici: https://developer.palm.com/content/api/dev-guide/enyo.html.

Ce are de castigat un dezvoltator de aplicatii webOS? E simplu. In primul rand se asimileaza cunostinte valoroase, nu plateste nicio taxa, la postarea pe Marketplace castiga 70% din pretul aplicatiei pentru fiecare descarcare (daca aplicatia va fi raspandita prin metodele de plata), mai poate castiga venituri din bannerele publicitare din interiorul aplicatiei (in cazul in care aplicatia va fi distribuita gratuit si vor fi adoptate optiunile de publicitate), si in plus mai are de castigat la capitolul portabilitatii aplicatiei pentru ca e clar ca aplicatia va putea fi utilizata ca una web (Web Developers - JavaScript Developers), desktop (C/C++ Developers) sau compatibila cu terminalele Apple (iOS Developers).

PS: In aceste piete de aplicatii mobile de regula cele care au avut succes au fost cele bazate pe idei autentice.

Mult spor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu