joi, 19 ianuarie 2012

De ce anume trebuie să ții cont când faci shopping online?


1. Informaţiile care trebuie să fie oferite?
Mai multe informaţii trebuie să fie oferite în momentul în care este făcută oferta de vânzare la distanţă, în mod clar şi uşor de înţeles. Aceste informții ar fi :

  • -     identitatea comerciantului şi, în cazul contractelor care prevăd plata anticipată, adresa şi    modalităţile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail şi codul unic de înregistrare;
  • -     caracteristicile esenţiale ale produsului sau serviciului;
  • -     preţul de vânzare cu amănuntul al produsului sau tariful serviciului şi taxele aplicabile;
  • -     cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • -     modalităţile de plată, de livrare sau de prestare;
  • -     dreptul de denunţare unilaterală a contractului, cu excepţia cazurilor cand acesta nu există;
  • -     costul utilizării tehnicii de comunicaţie la distanţă, în cazul în care acesta este calculat altfel decât conform tarifului de bază;
  • -     perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
  • -     durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau     periodică a unui produs sau serviciu.
  • -     termenul limită de executare a obligaţiilor rezultând din contract.
  • Aceste informaţii trebuie să-ţi fie confirmate apoi în scris sau pe orice alt suport durabil, însoţite de următoarele precizări:
  • -     sediul, numărul de telefon/fax, precum şi adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate să-şi prezinte reclamaţiile;
  • -     informaţiile privind service-ul post-vânzare şi garanţiile oferite;
  • -     condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.
2.  În ce termen trebuie făcută livrarea?
Livrarea trebuie făcută în cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a făcut comanda, cu excepţia cazului în care părţile au stabilit un alt termen. Dacă acest termen este depăşit şi produsul nu este livrat contractul este reziliat.

3. Ce trebuie făcut dacă se primeşte un produs care nu a fost comandat? 
Această practică este cunoscută sub numele de vânzare forţată. În cazul unei vânzări forţate nu există obligația nici de a plăti produsul sau serviciul, nici de a-l restitui pe cheltuiala proprie. Absenţa unui răspuns nu echivalează cu un consimţământ. Dacă vânzătorul solicită o reacţie sau plata produsului ori a serviciului trimis, el trebuie să facă dovada faptului că s-a făcut comanda pentru acesta. Acest lucru nu înseamnă totuşi că se poate utiliza produsul sau serviciul. Vânzătorul poate solicita restituirea. Dacă se utilizeză produsul sau serviciul, atunci se va prezuma că a fost dat consimţământul. În acest fel, contractul de vânzare va exista, iar vânzătorul poate solicita plata produsului sau a serviciului. Totuşi, se va dispune de perioada de reflecţie. 

4. Se poate renunţa la contract? 
În cazul vânzării la distanţă beneficiezi, în principiu, de o perioadă de reflecţie de 10 zile lucrătoare în care poţi renunţa la achiziţia făcută fără nici un motiv şi fără nici o penalitate. Este vorba despre un drept de denunţare unilaterală. Acesta reprezintă o garanţie importantă, pentru că înainte de momentul achiziţiei nu ai văzut produsul sau serviciul. Vânzătorul poate prelungi această perioadă de reflecţie. Perioada de reflecţie şi dreptul de denunţare unilaterală trebuie să fie menţionate în mod clar în informaţiile scrise comunicate de către vânzător.Această perioadă de reflecţie este prelungită la 90 de zile în cazul în care nu ai primit informaţiile contractuale prevăzute în legislaţie. 
Pentru a nu avea surprize neplăcute când se dorește achiziționarea unui bun de pe internet e bine să se țină cont de toate aceste aspecte.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu