Orice marketer bun stie ca viitorul este pe
internet. Daca este sa continuam pe firul ideii orice afacere trebuie sa aiba
un website de prezentare. Daca este sa mergem si mai departe si sa observam
atent internetul, constatam ca viitorul website-urilor este un mobil.
Din ce in ce mai multi consumatori
acceseaza date si informatii de pe smartphone, tablete si alte aparaturi portabile.
Astfel, este absolut necesar pentru o afacere de succes ca firmele sa se
pregateasca sa fie prezente pe web-ul mobil.
Intrebarea
se pune insa…este mai bine sa se investeasca in crearea de la inceput a unui
website optimizat pentru mobile sau sa se creeze doar o aplicatie pentru
mobile?
O
aplicatie este mai rapida, mai intercativa si poate fi integrata pe tot felul
de alte functii pe mobil. Insa, aplicatia trebuie instalata, spre deosebire de
un site care poate fi accesat si navigat simplu dupa bunul plac al utilizatorului.
Ca
sa creezi o aplicatie ai nevoie totusi de o serie de aprobari, care in definitiv
si acelea costa, asta ca sa nu mai luam in calcul necesitatea parcurgerii si a
unor proceduri dificile, pe cand, pentru crearea unui site iti trebuie doar un
design adecvat.
Cu toate acestea, aplicatiile pe
mobil sunt din ce in ce mai populare. Acum doi ani, utilizatorii petreaceau de la 20 de minute pe zi in sus,
navigand site-uri folosindu-se de browser
in detrimentul altor functii. Insa din decembrie 2011 balanta s-a
inclinat in favoarea aplicatiilor, dat fiind facilitatile oferite de
platformele Iphone sau android.
Pana la urma, raspunsul la
intrebarea ce sa fac mai intai, site sau aplicatie? poate fi dat in functie de
ce fel de serviciu vrei sa oferi.
Daca ar fi sa luam in considerare
studiile efectuate, constatam ca utilizatorii internetului prefera sa
foloseasca browserul mobilului pentru cumparaturi, divertisment si alte
informatii, iar aplicatiile pentru mobil pentru gestionarea datelor, navigare
sau socializare cu altii.
Agentia de advertising MDG a
corectat diverse date din surse precum Fluryy analytics, ComScore si altele si
a creat infograficul de mai jos pe care
vreau sa vi-l arat si voua. Consultati-l si vedeti cum sunt comparate cele doua,
din punct de vedere al interesului pur si nealterat al consumatorului.
Care varianta vi se pare mai
profitabila pentru companii? Astept comentariile voastre.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu