vineri, 22 iunie 2012

Promovarea produselor cu ajutorul Pinterest

Pinterest este o reţea de socializare care permite utilizatorilor să colecteze şi să share-uiască imagini găsite pe internet prin “fixarea” (pinning) lor pe “panouri” (pinboards) virtuale.
Pinterest a devenit în mod rapid site-ul social media cu cea mai rapidă creştere bazată pe o popularitate imensă mai ales în rândul femeilor, precum şi pe potenţialul său nelimitat ca un instrument de marketing pentru afaceri. Site-ul, lansat în primăvara anului 2010, are deja mai mult de 11 milioane de vizitatori unici.
Pinterest nu reprezintă o modalitate de a încerca să vinzi direct produsele, ci de a găsi modalităţi creative de a le expune. Accentul este pus mai degrabă pe imagini, decât pe cuvinte, pentru a ajuta afacerea sa spună o poveste prin intermediul acestora.
O mare varietate de companii folosesc Pinterest în moduri diferite, de la colectarea de idei pentru concepte de produse, la distribuirea de conţinut şi furnizarea de resurse suplimentare pentru vizitatori cum ar fi clipurile video.
La nivelul său de bază, Pinterest funcţionează ca un “avizier” online pentru ideile afacerii. Colectarea acestor idei se dezvoltă în două moduri: ca sursă de inspiraţie pentru propria afacere, cât şi ca resursă utilă pentru “urmăritori” sau followers.
Pinterest intermediază schimbul de interese şi idei între utilizatori, deci conţinutul “fixat” nu ar trebui să fie pur promoţional. Dar asta nu înseamnă că utilizatorii nu pot distribui propriul conţinut pe site. Pentru a putea promova în mod eficient acest conţinut se pot crea “panouri” (pinboards) tematice în jurul unui produs.
Oamenii preferă să cumpere de la branduri care par umane şi personale. Share-uind preferinţele companiei şi resursele de inspiraţie pe Pinterest, aceasta devine mai accesibilă. Experţii în marketing sunt de părere că acesta este doar începutul, iar potenţialul vast al platformei Pinterest este încă neexploatat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu