miercuri, 20 iunie 2012

Sunt necesare sau nu investiile in publicitatea on-line?


Din ce in ce mai mult pe internet si in alte medii, in urma studiilor facute reiese foarte clar ca reclamele TV  si cele la radio incep sa isi piarda din eficienta, lucru ce denota un nou trend si o noua orientare a marketerilor de a cauta alte mijloace de publicitate.
Concret, toleranta consumatorilor la momentul actual conform studiilor este de numai 5 % la reclamele TV, restul avand tendinta de a schimba imediat canalul atunci cand programul urmarit era interupt pentru pauze de publicitate.
De asemenea s-a constatat ca mai repede stiau sa numeasca timpul alocat reclamelor pe timpul difuzarii unui film decat sa numeasca vreo reclama difuzata in orele de maxima audienta pe canalele TV in ultimele sase luni.
Incercand a se identifica problema prin sondaje efectuate pe esantioane de oameni s-a constatat ca problema nu este la companiile care fac reclamele pentru televiziune, oamenii declarand ca unele dintre ele sunt chiar reusite, problema s-a identificat a fi la conceptul de publicitate care din cauza posturilor TV ce nu se gandesc decat la bugete cat mai mari, au alterat grav dorinta sau disponibilitatea consumatorului de a urmarii si aceste spoturi publicitare.
O reorientare, zic marketerii, este absolut necesara deoarece spoturile “reusite” au mai multe vizualizari pe youtube decat pe TV.
 “Initiative Romania” a publicat saptamana trecuta un studio despre investitiile in piata de publicitate, oferind si o impartire pe canale de comunicare.





Din graficul de mai sus se constata in mod clar ca internetul este noua perspectiva in materie de publicitate fiind singurul indicator care de la inceput are un trend constant crescator (studiu efectuat pe o marja larga de timp, 2003-2012).
Acesta noua perspectiva este cu atat mai reala cu cat ofera posibilitatea si introduce in peisaj “parerea consumatorului”. Aceasta parere este cu atat mai valoroasa pentru producatori cu cat internetul ofera posibilitatea contactului direct intre “producator si consumator”, pe motiv ca acestea ajung in timp record pentru a fi analizate si sunt in mod direct pareri publice, asumate, sincere si pot genera prin simpla exprimare succes pentru produs sau criza de PR.
Putem concluziona ca internetul datorita celor de mai sus, din punctul de vedere al preferintelor consumatorilor ofera cea mai viabila solutie prentru producator de a fi in contact direct cu consumatorul, acesta oferind un feedback imediat, lucru ce permite producatorului sa se adapteze din mers la cerintele consumatorilor, acesta neputand fi decat o reteta de succes pentru orice afacere.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu