Din ce in ce mai mult pe internet
si in alte medii, in urma studiilor facute reiese foarte clar ca reclamele TV si cele la radio incep sa isi piarda din
eficienta, lucru ce denota un nou trend si o noua orientare a marketerilor de a
cauta alte mijloace de publicitate.
Concret, toleranta consumatorilor
la momentul actual conform studiilor este de numai 5 % la reclamele TV, restul
avand tendinta de a schimba imediat canalul atunci cand programul urmarit era interupt
pentru pauze de publicitate.
De asemenea s-a constatat ca mai
repede stiau sa numeasca timpul alocat reclamelor pe timpul difuzarii unui film
decat sa numeasca vreo reclama difuzata in orele de maxima audienta pe canalele
TV in ultimele sase luni.
Incercand a se identifica problema
prin sondaje efectuate pe esantioane de oameni s-a constatat ca problema nu este
la companiile care fac reclamele pentru televiziune, oamenii declarand ca unele
dintre ele sunt chiar reusite, problema s-a identificat a fi la conceptul de
publicitate care din cauza posturilor TV ce nu se gandesc decat la bugete cat
mai mari, au alterat grav dorinta sau disponibilitatea consumatorului de a
urmarii si aceste spoturi publicitare.
O reorientare, zic marketerii, este
absolut necesara deoarece spoturile “reusite” au mai multe vizualizari pe
youtube decat pe TV.
“Initiative Romania” a publicat saptamana
trecuta un studio despre investitiile in piata de publicitate, oferind si o
impartire pe canale de comunicare.
Din graficul de mai sus se constata
in mod clar ca internetul este noua perspectiva in materie de publicitate fiind
singurul indicator care de la inceput are un trend constant crescator (studiu
efectuat pe o marja larga de timp, 2003-2012).
Acesta noua perspectiva este cu
atat mai reala cu cat ofera posibilitatea si introduce in peisaj “parerea
consumatorului”. Aceasta parere este cu atat mai valoroasa pentru producatori
cu cat internetul ofera posibilitatea contactului direct intre “producator si consumator”,
pe motiv ca acestea ajung in timp record pentru a fi analizate si sunt in mod
direct pareri publice, asumate, sincere si pot genera prin simpla exprimare
succes pentru produs sau criza de PR.
Putem concluziona ca internetul
datorita celor de mai sus, din punctul de vedere al preferintelor
consumatorilor ofera cea mai viabila solutie prentru producator de a fi in
contact direct cu consumatorul, acesta oferind un feedback imediat, lucru ce
permite producatorului sa se adapteze din mers la cerintele consumatorilor,
acesta neputand fi decat o reteta de succes pentru orice afacere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu