Facebook, dupa cum toata lumea stie
este cea mai de success retea sociala la ora actuala. Plecata din start ca si
youtube-ul din nevoia de distractie si socializare, aceasta a devenit o
interfata intre viata de zi cu zi si necesitatea crearii unei imagini fie ea
personale, fie pentru propriul brand.
Din ce in ce mai multi utilizeaza
profilul de facebook aproape la fel ca blogul personal sau propriul site al
firmei sau afacerii personale. Se observa o tendinta clara a tuturor domeniilor
de activitate (marketing, publicitate, comunicare, jurnalism, etc.), de a se
orienta spre retelele sociale si de a dezvolta noi strategii care cauta sa integreze
aceste retele in obiective proprii.
Daca e sa sa extrapolam aceste tendinte
si sa le ducem in sfera marketing-ului, constatam ca de fapt retelele sociale
au devenit o noua piata pentru companii, o piata ce ofera un raspuns rapid si
genereaza tendinte care pot influenta in bine sau rau planurile de afaceri. De
fapt pana la urma este o influenta directa a societatii traditionale.
Daca e sa luam ca studiu de caz
dorinta unei companii de a-si vinde un produs prin intermediul retelelor
sociale putem spune ca acest lucru este o sabie cu doua taisuri. Daca produsul
este un produs bun, poate obtine si avea un impact major, pozitiv asupra
consumatorilor (se vinde singur), acest lucru ar putea scutii compania de
cheltuieli suplimentare si inutile pe reclame aducand si un profit semnificativ
companiei. Planul de mai inainte este realizabil doar daca produsul obtine un
feedback bun din partea consumatorilor.
Daca produsul obtine comentarii negative tot
planul de marketing ce viza folosirea retelelor sociale este sortit esecului si
asta imediat, deoarece internetul asa
cum stie sa aduca un success imediat (devine viral) asa influenteaza si invers
planurile de marketing deoarece impactul este imediat si nereversibil fiind
vorba aici de parerea nealterata directa si sincera a consumatorului.
Daca esti sigur ca produsul este
bun si serveste nevoile consumatorilor inainte de a folosi retelele sociale ca
mijloc de reclama ieftina si virala, ar fi de dorit sa iti dezvolti inainte un
plan de marketing care sa nu “sufoce” consumatorul asa cum fac in ultima
perioada spoturile publicitare difuzate la TV.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu