miercuri, 20 iunie 2012

Facebook. Un rau necesar?



Facebook, dupa cum toata lumea stie este cea mai de success retea sociala la ora actuala. Plecata din start ca si youtube-ul din nevoia de distractie si socializare, aceasta a devenit o interfata intre viata de zi cu zi si necesitatea crearii unei imagini fie ea personale, fie pentru propriul brand.
Din ce in ce mai multi utilizeaza profilul de facebook aproape la fel ca blogul personal sau propriul site al firmei sau afacerii personale. Se observa o tendinta clara a tuturor domeniilor de activitate (marketing, publicitate, comunicare, jurnalism, etc.), de a se orienta spre retelele sociale si de a dezvolta noi strategii care cauta sa integreze aceste retele in obiective proprii.
Daca e sa sa extrapolam aceste tendinte si sa le ducem in sfera marketing-ului, constatam ca de fapt retelele sociale au devenit o noua piata pentru companii, o piata ce ofera un raspuns rapid si genereaza tendinte care pot influenta in bine sau rau planurile de afaceri. De fapt pana la urma este o influenta directa a societatii traditionale.
Daca e sa luam ca studiu de caz dorinta unei companii de a-si vinde un produs prin intermediul retelelor sociale putem spune ca acest lucru este o sabie cu doua taisuri. Daca produsul este un produs bun, poate obtine si avea un impact major, pozitiv asupra consumatorilor (se vinde singur), acest lucru ar putea scutii compania de cheltuieli suplimentare si inutile pe reclame aducand si un profit semnificativ companiei. Planul de mai inainte este realizabil doar daca produsul obtine un feedback bun din partea consumatorilor.
 Daca produsul obtine comentarii negative tot planul de marketing ce viza folosirea retelelor sociale este sortit esecului si asta imediat, deoarece internetul  asa cum stie sa aduca un success imediat (devine viral) asa influenteaza si invers planurile de marketing deoarece impactul este imediat si nereversibil fiind vorba aici de parerea nealterata directa si sincera a consumatorului.
Daca esti sigur ca produsul este bun si serveste nevoile consumatorilor inainte de a folosi retelele sociale ca mijloc de reclama ieftina si virala, ar fi de dorit sa iti dezvolti inainte un plan de marketing care sa nu “sufoce” consumatorul asa cum fac in ultima perioada spoturile publicitare difuzate la TV.
In definitiv este totusi o retea sociala cu posibilitati infinite, dar care, daca nu este folosita corespunzator se poate intoarce impotriva ta (marketer).  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu