Atât companiile cât şi candidaţii utilizează reţelele sociale
şi alte instrumente web 2.0 pentru recrutarea de noi colaboratori, respectiv,
pentru identificarea unui loc de muncă. Pentru majoritatea companiilor, aceste
noi soluţii de e-recrutare sunt utilizate alături de metodele clasice, deoarece
profilul candidatului dictează strategia de recrutare. Astfel, este puțin
probabil ca un muncitor necalificat să fie recrutat prin intermediul comunităților
virtuale, dar este foarte probabil ca această metodă să permită identificarea și
atragerea specialiștilor sau experților. Avand in vedere costurile recrutarii,
batalia dintre furnizorii de servicii de e-recrutare este anumata in anul 2012
de lansarea unui nou app Facebook, si anume BranchOut.
BranchOut este o
aplicaţie gratuită care permite utilizatorilor să își creeze un profil
profesional pe Facebook si sa caute nume de persoane, denumiri de companii,
denumiri ale locurilor de munca. Pentru companii si recrutori, app-ul Facebook are trei tipuri de produse:
job postings, CareerConnect, and RecruiterConnect. Job posting-ul permite companiilor să-și publice oferta pe
paginile lor de Facebook, iar
candidații pot aplica la aceste pozitii. CareerConnect publică
mesajele de locuri de muncă pe pagina de Facebook
a companiei. RecruiterConnect permite recrutorilor să caute in baza de date a BranchOut lui, o facilitate
utilizata de marile companii precum HP, Salesforce.com, Box.net,
Levi's etc. RecruiterConnect permite
recrutorilor să caute persoane, prin reteaua lor de prieteni
de pe Facebook, in functie de denumirea postului sau a
angajatorului.
Desi
Linkedin opereaza din anul 2003, dezvoltand spectaculos cea mai mare retea
sociala profesionala cu peste 161 milioane de membri in peste 200 countries (statistica
la 31 martie 2012), ascensiunea lui BranchOut poate fi o provocare. Ramane de
vazut, daca BranchOut va avea in 2012 accensiunea pe care o anunta Facebook.
http://business.branchout.com/about-home
http://press.linkedin.com/about
http://apps.facebook.com/branchout/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu