joi, 7 iunie 2012

Recrutare 2.0 - BranchOut versus LinkedIn

Atât companiile cât şi candidaţii utilizează reţelele sociale şi alte instrumente web 2.0 pentru recrutarea de noi colaboratori, respectiv, pentru identificarea unui loc de muncă. Pentru majoritatea companiilor, aceste noi soluţii de e-recrutare sunt utilizate alături de metodele clasice, deoarece profilul candidatului dictează strategia de recrutare. Astfel, este puțin probabil ca un muncitor necalificat să fie recrutat prin intermediul comunităților virtuale, dar este foarte probabil ca această metodă să permită identificarea și atragerea specialiștilor sau experților. Avand in vedere costurile recrutarii, batalia dintre furnizorii de servicii de e-recrutare este anumata in anul 2012 de lansarea unui nou app Facebook, si anume BranchOut.

BranchOut este o aplicaţie gratuită care permite utilizatorilor să își creeze un profil profesional pe Facebook si sa caute nume de persoane, denumiri de companii, denumiri ale locurilor de munca. Pentru companii si recrutori, app-ul Facebook are trei tipuri de produse: job postings, CareerConnect, and RecruiterConnect. Job posting-ul permite companiilor să-și publice oferta pe paginile lor de Facebook, iar candidații pot aplica la aceste pozitii. CareerConnect publică mesajele de locuri de muncă pe pagina de Facebook a companiei. RecruiterConnect permite recrutorilor să caute in  baza de date a BranchOut lui, o facilitate utilizata de marile companii precum HP, Salesforce.com, Box.net, Levi's etc. RecruiterConnect permite recrutorilor să caute persoane, prin reteaua lor de prieteni de pe Facebook,  in functie de denumirea postului sau a angajatorului.
Desi Linkedin opereaza din anul 2003, dezvoltand spectaculos cea mai mare retea sociala profesionala cu peste 161 milioane de membri in peste 200 countries (statistica la 31 martie 2012), ascensiunea lui BranchOut poate fi o provocare. Ramane de vazut, daca BranchOut va avea in 2012 accensiunea pe care o anunta Facebook.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu