joi, 21 iunie 2012

eMAG ProfitShare - marketing afiliat in Romania


eMAG este cel mai mare magazin online din Romania. Radu Apostolescu, vicepreşedintele şi directorul de dezvoltare de la Dante International, compania care opereaza magazinul, afirma: "Avem, istoric, peste un milion de clienţi, o cotă de 70% din piaţă şi atragem lunar aproximativ 30% din utilizatorii de internet din România". La inceputul anului 2012 compania avea 470 de angajati, peste jumatate dintre angajari fiind facute in perioada 2010-2012. Evolutia, inclusiv a cifrei de afaceri, pentru perioada 2006-2010 este ilustrata de www.wall-street.ro.Dupa cum anunta aceeasi sursa, in prima jumatatae a anului 2011 vanzarile eMag au crescut cu 52%, ajungand la 62 milioane de euro. Obiectivul pentru anul trecut a fost atingerea cifrei de afaceri de 150 de milioane de euro, reprezentand o crestere cu 50 % fata de anul 2010. eMAG a reusit sa se apropie anul trecut de target, inregistand in 2011 o cifra de afaceri de 145 de milioane de euro. Tinta pentru 2012 este atingerea pragului de 180 milioane de euro.

sursa: www.wall-street.ro

           Bazandu-se pe acest capital impresionant pentru piata din Romania si chiar din Sud-Estul Europei, eMAG a dezvoltat reteaua de afiliere  ProfitShare, pe baza conceptului de marketing afiliat. Marketingul afiliat presupune promovarea produselor/ serviciilor unei firme (advertiser) de catre un afiliat care posteaza pe site-ul sau reclama pentru acesta. Afiliatul poate urmari comenzile venite prin site-ul propriu la produsele promovate si este platit de advertiser in functie de valoarea comenzilor. Valoarea comisioanelor eMAG variaza in functie de categoria din care fac parte produsele comandate (http://profitshare.emag.ro)

  • pentru produsele din categoria "Carti", se calculeaza un comision de 8% din valoarea produselor;
  • pentru produsele din categoria "Muzica" si "Jucarii, Copii & Bebe", se calculeaza un comision de 6% din valoarea produselor;
  • pentru vanzarile celorlalte produse din oferta eMAG, se calculeaza un comision de 3% din valoarea produselor.
          In anul 2011 eMAG ProfitShare a ajuns  la peste 10.000 de site-uri active si a generat vanzari in valoare de 38,68 milioane de lei (peste 9 milioane de euro) fara TVA, de 2,5 ori mai mari decat in 2010, potrivit reprezentantilor companiei. Vanzarile eMAG ProfitShare din 2011 inseamna 6,2% din totalul cifrei de afaceri, anunta http://www.business24.ro. Uneltele care au generat cele mai multe comisioane au fost link-urile, insa widget-urile dinamice, prin intermediul carora se afiseaza anumite produse din oferta eMAG, au avut o conversie aproape dubla (1,2%). 
           Aceste performante sunt insa insotite de o serie de nemultumiri ale partenerilor, legate in principal de termenele de plata a comisioanelor si de contorizarea vizitelor. Unul dintre partenerii nemultumiti afirma: "Daca un vizitator trimis de pe site-ul tau nu cumpara in 30 de zile nu mai iei comision. Pentru un vizitator nou sa ajunga sa cumpere online, statistic vorbind trebuie sa intre pe acel site de cel putin 7-8 ori pana sa se decida sa cumpere. Cel mai probabil va expira perioada de 30 de zile, eMAG castiga, tu care i-ai trimis vizitatorul NU. (sursa: http://www.razvangirmacea.com). Thread-ul softpedia.ro "emag o afacere, dar pentru cine?!" arata insa ca topic-ul deschis in anul 2004 nu are prea multi contributori. Ramanae de urmarit, daca pozitia de lider de piata a  ProfitShare va fi mentinuta de echipa eMAG.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu