Facebook a
facut primul pas spre a rezolva una din marile lipsuri ce a cauzat ca oferta
publica initiala de actiuni sa aiba feed-back dezamagitor, iar preturile
curente la bursa sa fie precare.
Recent,
Facebook a facut o oferta agentiilor de marketing si advertisment sa cumpere
numai reclamele pe mobil fara a fi nevoiti sa le achizitioneze in mod
obligatoriu si pe cele de pe PC- urile desktop, asa cum era pana acum.
Reclamele in
cauza, introduse in ianuarie , se numesc Sponsored Stories, acesta fiind numele
dat de Facebook pentru postarile de la prietenii userilor pe care marketerii le
platesc pentru a fi subliniate si evidentiare. Acestea pot aparea direct in
news feedul utilizatorilor, nu doar in partea dreapa a paginii, unde sunt
majoritatea reclamelor. De asemenea, marketerilor pot alege cum si unde sa
posteze reclamele. Astfel, acestea se dovedesc a fi mai eficiente decat cele
standard.
Un articol ce
sugera ca Facebook ia in considerare publicarea reclamelor pe mobil prin
intermediul Sponsored Stories a fost publicat in Finacial Times in februarie. O
sursa a dezvaluit faptul ca Facebook planuieste sa incurajeze publicarea
link-urilor direct in site deci sa nu mai directioneze userii off-side.
Lansarea
publicitatii exclusive pe mobil este un pas promitator pentru Facebook, insa
succesul pe termen lung va fi realizabil deca va reusi sa ofere o rata de
conversie mai buna decat pe PC desktop.
Aproape
jumatate din cei peste 900 milioane de useri acceseaza site-ul prin intemediul
aparaturii mobile. Cu cat mai mult acesti useri acceseaza reteaua sociala in
versiunea mobila - de pana acum fara
reclame, cu atat mai mult profiturile sunt in pericol de a scadea. Astfel e
critic ca Facebook sa elaboreze cat mai multe oferte de reclame pe mobil pentru
a genera venituri comparabile cu
versiunea PC desktop.
Ce parere aveti
de faptul ca va vor aparea Sponsored Stories in News Feed-ul dumneavoastra? Cum
altfel credeti ca Facebook poate genera venituri?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu