Domeniul IT a avut un efect important asupra modului in care companiile fac afaceri cu partenerii lor. Aceste efecte sunt bazate pe comertul electronic, reprezentant comercializarea produselor prin intermediul tehnologiilor IT. Comertul electronic are mai multe modele, precut B2B ( business to business ), B2C ( business to client ), sau B2G ( business to government ).
Incepand din ani 60, companiile folosesc tehnologia IT pentru a sustine schimbul de date cu partenrii lor. Acest gen de relatii a dus la scaderea numarului de erori in procesarea datelor si la o raspandire mai rapida a informatiilor. Acest proces a devenit cunoscut sub numele EDI ( Electronic Data Interchange ).
Desi se pare ca aceste doua sisteme nu pot convietui in acelasi mediu, adevarul este diametral opus. In situatia actuala, in care companiile incearca sa faca afacerile mult mai eficiente si mai atractive pentru parteneri, combinatia sistemelor de e-business si EDI, poate avea un rol important in acest proces.
Cu toate ca sistemul EDI este vast reprezentat in lumea marilor companii, devine din ce in ce mai folosit de firme mai mici, pentru a le ajuta in gasirea de noi parteneri, oferindu-le o metoda rapida si sigura de a transmite datele. Inegrarea sistemelor EDI cu e-business devine din ce in ce mai apreciata, deoarece nu presupune eforturi de configurare, si financiare asa mari precum un sistem traditional.
Mediile e-busines permit transmiterea informatiilor catre clientii finali, intr-un mod foarte rapid, inlocuind traditionale ( cataloage, e-mail, etc ), si oferindu-le exact informatiile de care au nevoie. Comenzile clientilor sunt transformate in standard EDI, pentru a putea fi procesate automat, si in timp real, de catre sistemele producatorilor .
Astfel, integrarea EDI si e-business permite un nivel ridicat de comunicare intre companii si partenerii lor, indiferent de domeniu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu