miercuri, 5 septembrie 2012

looms.ro - planificarea calităţii serviciilor web



Descrierea proceselor

Clienţii joacă un rol semnificativ în furnizarea intrărilor pentru proces. La stabilirea interacţiunilor proceselor se va ţine seama de resurse (materiale, maşini) şi de informaţiile necesare creării unei pagini de client. Efectul de recunoaştere de către personal este sporit şi contribuie la creşterea acceptanţei pentru îndeplinirea sarcinilor convenite. Acest impuls motivant pentru personal face posibilă îmbunătăţirea continuă în vederea creşterii gradului de satisfacţie a clienţilor. Buna funcţionare a proceselor este legată de comunicarea din cadrul firmei.

Stabilirea caracteristicilor de calitate

Standardizarea produselor şi a serviciilor în cadrul firmei, se referă la formatul paginilor, la conţinut, la mărimea galeriei foto, toate acestea fiind impuse de conducere. Serviciile personalizate presupun adaugări la cele menţionate mai sus. De exemplu: clientul doreşte textul scris cu un anumit font, sau doreşte o galerie foto care să depaşească 7 ilustraţii sau culori specifice, etc. Personalizarea acestor servicii este posibilă deoarece platforma are o flexibilitate ridicată.
Având în vedere că una dintre cele mai preţioase resurse a zilelor noastre este timpul şi totul se desfăşoară într-un ritm alert, accesul în cel mai scurt timp la informaţie este o necesitate.
Site-ul îşi propune să ofere vizitatorilor săi informaţii din multiple domenii de activitate, într-o formă uşor de înţeles şi accesibilă, fără a mai fi necesară parcurgerea unor paşi anevoioşi sau pierzând timp încercând motoare de căutare ce nu returnează întotdeauna rezultatul dorit.
·   Unicitatea produsului: multi-faţetat (include informaţii de interes general din multiple domenii: diversitate)
·   Veridicitatea
·   Ajustabilitatea produsului
·   Spaţiu de promovare pentru segmentul de business
·   Interactivitate şi relationare socială pentru utilizator

Cerinţe: standardizarea, accesibilitatea, uşurinţa înţelegerii

Mixul de marketing
Politica de produs. În cadrul organizaţiei, produsul de bază este reprezentat de site-ul în sine. Spaţiul de găzduire oferit pentru cei care vor să-şi promoveze afacerea prin intermediul platformei looms.ro reprezintă de fapt principala sursă de venit ca urmare a vânzării acestuia. Produsul auxiliar este generat de activităţi fără de care produsul de bază nu este posibil sau în lipsa căruia calitatea este afectată într-o măsură considerabilă. Acesta este reprezentat de amabilitatea personalului, de faptul că informaţiile sunt verificate înainte de a fi publicate, seriozitatea personalului în ceea ce priveşte respectarea contractului, etc. Produsele suplimentare conferă un plus de utilitate serviciului de bază şi în măsura în care sunt oferite în cadrul aceluiaşi preţ, reprezintă un important element de diferenţiere în raport cu concurenţii. În ceea ce priveşte firma produsele suplimentare se referă la: suplimentarea galeriei foto cu un număr peste cel standard de ilustraţii, efectuarea de fotografii profesioniste la cererea clientului, rescrierea de texte "cosmetizate" pe baza informaţiilor clientului generarea, prelucrarea şi găzduirea bannerelor, advertoriale.
Produsele potenţiale sunt expresia unei înalte flexibilităţi a acesteia care este capabilă să ofere la cerere şi de obicei contra cost servicii care răspund unor nevoi individuale, mult diferite de cele de bază. În cazul S.C. IHR S.R.L. nu se poate discuta încă despre potenţiale produse având în vedere că site-ul este abia la început. Standardizarea  se referă la formatul paginilor, la conţinut, la mărimea galeriei foto, toate acestea fiind impuse de conducere. Serviciile personalizate presupun adaugări la cele menţionate mai sus.

Politica de preț. De politica preţului şi tarifului depind amploarea cererii şi accesibilitatea produsului sau serviciului la utilizator, cota de piaţă, reacţiile concurenţei, profitul şi dezvoltarea firmei.
Preţulul este stabilit pentru:
o   realizare a paginii standard
o   realizarea bannerelor
o   serviciul de promovare globală
o   galeria foto marită
o   apariţia în lista de recomandări

Stabilirea preţului se face ţinând cont de următoarele elemente de cost:
o   costuri cu întreţinerea echipamentelor electronice şi a maşinilor
o   costurile salariale
o   costurile de promovare a site-ului prin intermediu google.com
o   costurile pentru serviciile de internet
o   costurile de publicitate offline a site-ului
o   T.V.A
La aceste elemente se adaugă o marjă de profit pentru a se obţine preţul de vânzare.

Nivelul şi modul de formare a preţurilor reprezintă aspecte importante în definirea cerinţelor clientului. Firma utilizează metoda preţurilor bazate pe costuri, adăugând o marjă de profit la costuri. Firma utilizează strategia preţurilor moderate, în acest mod site-ul îşi poate acoperi costurile şi poate obţine un nivel minim de profit.
Deşi preţurile au fost stabilite în funcţie de preţurile practicate de celelalte firme de publicitate, prezint mai jos, un exemplu de calcul pentru banner lead. Costul unui banner lead este de 500 €/an (41.6 €/lună). Din aceştia 100 €/an (8.3€/lună) sunt alocaţi programatorului, 100 €/an (8.3€/lună)  sunt alocaţi agentului de vânzări care încheie contractul. Pentru serviciile de sistem, precum: fotografierea, modelarea pozelor, achiziţionarea programelor speciale, 100 €/an (8.3 €/lună). Firma plăteşte pentru fiecare link care face legătura între site-ul firmei şi un alt site cate 80 €/an (6.6 €/lună). 50 €/an (4.1 €/lună) se repartizează pentru cheltuielile cu energia electrică şi întreţinerea echipamentelor electronice. Marja de profit care se obtţne în urma realizării unui banner lead este de 70 €/an (5.8 €/lună).
Pentru formularea unei strategii de preţ firma ia în considerare criterii precum: oferta de servicii, nivelul preţului practicat de firmele care ofera spaţiu de promovare şi mobilitatea preţurilor.
Oferta de servicii este luată în considerare în fundamentarea politicii de preţ sub diverse aspecte: gradul de diversitate şi complexitate a serviciilor, localizarea, calitatea, etc. Din acest punct de vedere, firma utilizează strategia preţurilor distincte. Acesta practică preţuri separate pentru diferitele pachete ( StartUp, Standard, Gold, Partener). Clientul are posibilitatea de a alege servicii de promovare mai puţin eficiente, dar cu costuri mai reduse şi foarte eficiente cu costuri ridicate.
Din perspectiva mobilitaţii preţurilor, societatea adoptă strategia preţurilor relativ stabile, dar nu este exclusa posibilitatea de modificare a planului tarifar în funcţie de cota de piaţă a concurenţilor. Clienţii pot beneficia de reduceri sau oferte promoţionale pe tot parcursului anului.
Politica de distribuție. În cadrul firmei, se aplică reţeaua de distribuţie constituită din puţine locuri de prestare a unui număr mare de servicii, respectiv, firma pune la dispoziţia clienţilor serviciul de bază reprezentat de oferirea spaţiului de publicitate, dar şi o serie de alte servicii suplimentare cum ar fi: realizarea fotografiilor profesioniste, a bannerelor, administrarea paginii etc.  Canalul de distribuţie este unul virtual, online. Formele de vânzare cuprind un ansamblu de activităţi prin care se asigură accesul clientului la prestaţie, aici modalitatea de vânzare este cea prin intermediul agenţilor de vânzări sau a formularului de contact. Aceştia se deplasează la potenţialii clienţi cărora le prezintă proiectul, beneficiile achiziţionării de spaţiu publicitar, pachetele standard, listă cu preţuri denumită în cadrul mapei de prezentare.
Politica de promovare. Site-ul se promovează utilizând metode on-line şi off-line. Modalitatea de promovare on-line se realizează prin optimizarea pentru motoare de căutare şi promovare prin listare plătită pentru diferite expresii cheie în cadrul motoarelor de căutare. Reţelele de socializare (facebook, twitter) au o foarte mare importanţă. Promovarea off -line se referă deocamdată doar la apariţia în tiparituri (Revista “Zile şi Nopti”).

Relaţia cu clienţii

În ceea ce priveşte piaţa ţintă, organizaţia îşi propune abordarea publicului român (prin oferirea de informaţie relevantă în domenii diferite de interes, informaţie structurată pe arii geografice, dar şi publicului altor ţări ce vizitează sau intenţionează să viziteze ţara noastră), abordarea publicului larg, dar şi cel de afaceri prin facilitarea conexiunilor dintre cele două medii. Looms.ro, este mediul în care trebuinţele umane, centralizate conform lui A. Maslow într-o piramida, îşi găsesc răspuns şi aplicabilitate.
Profilul utilizatorului român de internet se află într-o transformare continuă, variabilele vârstă, sex şi ocupaţie având tendinţe oscilante de la an la an; cele mai recente studii demografice (conform unui studiu realizat în perioada 25 mai - 20 iunie 2010, pe 2058 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi) demonstreză că femeile (53%) sunt mai prezente pe internet decât bărbaţii (47%); cele mai “internaute” zone fiind Bucureşti(25%), Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).
Publicul larg are vârsta cuprinsă între 19-45 de ani, de ambele sexe care sunt în căutarea unor informaţii relevante şi corecte, în contextul zonei geografice în care se află sau pe care intenţionează să o viziteze, un public educat, care doreşte să fie la curent cu ultimele informaţii, care este atent la calitatea timpului său liber şi nu are timp de pierdut atunci când caută informaţii utile pentru o rezolvare rapidă.
Publicul business pe care îl avem în vedere este reprezentat de cei cu afaceri mici şi medii, mulţi ca număr, care au o necesitate actuală de reducere de costuri şi care au auzit despre internet că este un mediu prielnic vânzarii şi promovării.

Obiceiul de consum - online
Profil comportamental: majoritatea persoanelor petrec până la 4 ore, zilnic pe internet, cu precădere în cea de a doua parte a zilei, utilizând calculatorul personal, de acasă. Când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de (72%) către ziare/reviste online, (53%) către comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă (43%) şi site-uri auto (31%).
Domenii de interes :
Utilizatorul român este interesat de domenii ca: medicină, sanătate, alimentaţie (46%), evenimente/ştiri despre România (45%); familie şi viaţa de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi teste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%).

Obicei de consum -  offline media
Profil comportamental: adulţii (30-44 de ani), sunt interesaţi de emisiuni informative şi talk-show-uri la TV. Tinerii (19-30de ani) ascultă radio mai mult în maşină sau la birou, citesc online ziarele sau revistele care îi interesează direct, cumpară reviste glossy sau de business pentru conţinut sau inserturi. Adolescenţii (14-18 ani) sunt atraşi de TV doar prin anumite canale care prezintă documentare sau seriale, iar privitul la TV este rar o activitate în sine. Radioul le trezeşte interesul, dar este ascultat online sau pe mobil; nu apelează la ziare şi reviste pentru a se informa decât foarte rar, preferând să caute informaţii online, din când în când.

Utilizatorul de internet – Sectorul de afaceri.
Strategia de vânzare online, trebuie să cuprindă pachete atractive de la promovarea clasică (bannere, advertoriale), până la metode interactive şi inovative (link exchange, personal page, networking). Sectorul de afaceri către care este orientată vânzarea de spaţiu publicitar pe site-ul www.looms.ro:
- produse de larg consum
- servicii de expertiză, de interes general (financiar, sănătate, juridic, educaţie)
- produse şi servicii de nişă (bunuri de lux, servicii de dezvoltare personală).

Publicitate online şi influenţa de cumpărare
Publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea directă şi imediată a utilizatorului (click), internetul amplificând intenţia de cumpărare a celor care îl folosesc pentru a completa informaţiile primite din alte medii. Mai mult de 37% din internauţi sunt influentaţi de publicitatea online fără să dea click; iar 72% completează cu ajutorul internetului informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii.
Analiza influenţei mediului intern asupra activităţii firmei de servicii
Mediul intern se regăseşte în problematica marketingului, ca obiect al cercetării şi ca instrument de acţiune al firmei pe piaţă. În consecinţă, locaţia, clădirea, echipamentele, personalul, tehnologia sunt foarte importante şi sunt luate în considerare în formularea politicii de marketing în funcţie de locul şi rolul pe care acestea îl deţin în anumite situaţii de piaţă.
În ceea ce priveşte firma, locaţia şi clădirea sunt irelevante, însă de o foarte mare importanţă sunt echipamentele, personalul şi tehnologia. Multe firme consideră că după realizarea site-ului, muncă s-a încheiat şi nu acordă o importanţă prea mare administrării şi întreţinerii acestuia. Această greşeală are ca rezultat existenţa multor site-uri cu informaţii neactualizate de luni sau chiar ani de zile. Pentru că site-ul să fie permanent actualizat şi să prezinte informaţii corecte, necesită o administrare şi întreţinere profesionalistă, astfel:
  • verificare zilnică a funcţionalităţii linkurilor şi a formularelor din cadrul paginilor
  • actualizarea / modificarea paginilor web (texte, imagini etc.)
  • introducerea în site a noilor oferte/servicii/produse
  • prelucrarea imaginilor
  • configurarea conturilor de e-mail
  • administrarea bazelor de date  
  • monitorizare permanentă a site-ului
  • monitorizarea pagerank-ului şi rezultatelor în motoarele de căutare
  • optimizarea vitezei de încărcare a paginilor web
  • editarea şi trimiterea unui newsletter periodic
  • statistici săptămânale privind numărul de vizitatori şi cuvintele cheie cele mai căutate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu