Descrierea proceselor
Clienţii joacă un rol semnificativ în furnizarea
intrărilor pentru proces. La stabilirea interacţiunilor proceselor se va ţine
seama de resurse (materiale, maşini) şi de informaţiile necesare creării unei
pagini de client. Efectul de recunoaştere de către personal este sporit şi
contribuie la creşterea acceptanţei pentru îndeplinirea sarcinilor convenite.
Acest impuls motivant pentru personal face posibilă îmbunătăţirea continuă în
vederea creşterii gradului de satisfacţie a clienţilor. Buna funcţionare a
proceselor este legată de comunicarea din cadrul firmei.
Stabilirea caracteristicilor de calitate
Standardizarea
produselor şi a serviciilor în cadrul firmei, se referă la formatul paginilor,
la conţinut, la mărimea galeriei foto, toate acestea fiind impuse de conducere.
Serviciile personalizate presupun adaugări la cele menţionate mai sus. De
exemplu: clientul doreşte textul scris cu un anumit font, sau doreşte o galerie
foto care să depaşească 7 ilustraţii sau culori specifice, etc. Personalizarea
acestor servicii este posibilă deoarece platforma are o flexibilitate ridicată.
Având în vedere că una dintre cele mai
preţioase resurse a zilelor noastre este timpul şi totul se desfăşoară într-un
ritm alert, accesul în cel mai scurt timp la informaţie este o necesitate.
Site-ul îşi propune să ofere vizitatorilor
săi informaţii din multiple domenii de activitate, într-o formă uşor de
înţeles şi accesibilă, fără a mai fi necesară parcurgerea unor paşi anevoioşi
sau pierzând timp încercând motoare de căutare ce nu returnează întotdeauna
rezultatul dorit.
·
Unicitatea
produsului: multi-faţetat (include informaţii de interes general din multiple
domenii: diversitate)
·
Veridicitatea
·
Ajustabilitatea
produsului
·
Spaţiu
de promovare pentru segmentul de business
·
Interactivitate
şi relationare socială pentru utilizator
Cerinţe: standardizarea, accesibilitatea, uşurinţa
înţelegerii
Mixul de marketing
Politica de produs. În cadrul organizaţiei, produsul de bază este reprezentat
de site-ul în sine. Spaţiul de găzduire oferit pentru cei care vor să-şi
promoveze afacerea prin intermediul platformei looms.ro reprezintă de fapt
principala sursă de venit ca urmare a vânzării acestuia. Produsul auxiliar este generat de activităţi fără de care produsul
de bază nu este posibil sau în lipsa căruia calitatea este afectată într-o
măsură considerabilă. Acesta este
reprezentat de amabilitatea personalului, de faptul că informaţiile sunt
verificate înainte de a fi publicate, seriozitatea personalului în ceea ce
priveşte respectarea contractului, etc. Produsele
suplimentare conferă un plus de utilitate serviciului de bază şi în măsura în
care sunt oferite în cadrul aceluiaşi preţ, reprezintă un important element de
diferenţiere în raport cu concurenţii. În
ceea ce priveşte firma produsele suplimentare se referă la: suplimentarea
galeriei foto cu un număr peste cel standard de ilustraţii, efectuarea de
fotografii profesioniste la cererea clientului, rescrierea de texte
"cosmetizate" pe baza informaţiilor clientului generarea, prelucrarea
şi găzduirea bannerelor, advertoriale.
Produsele
potenţiale sunt expresia unei înalte flexibilităţi a acesteia care este
capabilă să ofere la cerere şi de obicei contra cost servicii care răspund unor
nevoi individuale, mult diferite de cele de bază. În cazul S.C. IHR S.R.L. nu
se poate discuta încă despre potenţiale produse având în vedere că site-ul este
abia la început. Standardizarea se
referă la formatul paginilor, la conţinut, la mărimea galeriei foto, toate
acestea fiind impuse de conducere. Serviciile personalizate presupun adaugări
la cele menţionate mai sus.
Politica
de preț. De politica preţului şi tarifului depind amploarea
cererii şi accesibilitatea produsului sau serviciului la utilizator, cota de
piaţă, reacţiile concurenţei, profitul şi dezvoltarea firmei.
Preţulul este
stabilit pentru:
o
realizare
a paginii standard
o
realizarea
bannerelor
o
serviciul
de promovare globală
o
galeria
foto marită
o
apariţia în lista de
recomandări
Stabilirea
preţului se face ţinând cont de următoarele elemente de cost:
o
costuri
cu întreţinerea echipamentelor electronice şi a maşinilor
o
costurile
salariale
o
costurile
de promovare a site-ului prin intermediu google.com
o
costurile
pentru serviciile de internet
o
costurile
de publicitate offline a site-ului
o
T.V.A
La
aceste elemente se adaugă o marjă de profit pentru a se obţine preţul de vânzare.
Nivelul
şi modul de formare a preţurilor
reprezintă aspecte importante în definirea cerinţelor clientului. Firma
utilizează metoda preţurilor bazate pe costuri, adăugând o marjă de profit la
costuri. Firma utilizează strategia preţurilor moderate, în acest mod site-ul
îşi poate acoperi costurile şi poate obţine un nivel minim de profit.
Deşi
preţurile au fost stabilite în funcţie de preţurile practicate de celelalte
firme de publicitate, prezint mai jos, un exemplu de calcul pentru banner lead.
Costul unui banner lead este de 500 €/an (41.6 €/lună). Din aceştia 100 €/an
(8.3€/lună) sunt alocaţi programatorului, 100 €/an (8.3€/lună) sunt alocaţi agentului de vânzări care
încheie contractul. Pentru serviciile de sistem, precum: fotografierea,
modelarea pozelor, achiziţionarea programelor speciale, 100 €/an (8.3 €/lună).
Firma plăteşte pentru fiecare link care face legătura între site-ul firmei şi
un alt site cate 80 €/an (6.6 €/lună). 50 €/an (4.1 €/lună) se repartizează
pentru cheltuielile cu energia electrică şi întreţinerea echipamentelor
electronice. Marja de profit care se obtţne în urma realizării unui banner lead
este de 70 €/an (5.8 €/lună).
Pentru formularea unei strategii de preţ firma ia în
considerare criterii precum: oferta de servicii, nivelul preţului practicat de
firmele care ofera spaţiu de promovare şi mobilitatea preţurilor.
Oferta de servicii este luată în considerare în fundamentarea politicii de
preţ sub diverse aspecte: gradul de diversitate şi complexitate a serviciilor,
localizarea, calitatea, etc. Din acest punct de vedere, firma utilizează strategia
preţurilor distincte. Acesta practică preţuri separate pentru diferitele
pachete ( StartUp, Standard, Gold, Partener). Clientul are posibilitatea de a
alege servicii de promovare mai puţin eficiente, dar cu costuri mai reduse şi
foarte eficiente cu costuri ridicate.
Din perspectiva mobilitaţii preţurilor, societatea adoptă strategia preţurilor relativ stabile,
dar nu este exclusa posibilitatea de modificare a planului tarifar în funcţie
de cota de piaţă a concurenţilor. Clienţii pot beneficia de reduceri sau oferte
promoţionale pe tot parcursului anului.
Politica de distribuție. În
cadrul firmei, se aplică reţeaua de distribuţie constituită din puţine locuri
de prestare a unui număr mare de servicii, respectiv, firma pune la dispoziţia
clienţilor serviciul de bază reprezentat de oferirea spaţiului de publicitate,
dar şi o serie de alte servicii suplimentare cum ar fi: realizarea
fotografiilor profesioniste, a bannerelor, administrarea paginii etc. Canalul
de distribuţie este unul virtual, online. Formele de vânzare cuprind un
ansamblu de activităţi prin care se asigură accesul clientului la prestaţie,
aici modalitatea de vânzare este cea
prin intermediul agenţilor de vânzări sau a formularului de contact. Aceştia se deplasează la potenţialii
clienţi cărora le prezintă proiectul, beneficiile achiziţionării de spaţiu
publicitar, pachetele standard, listă cu preţuri denumită în cadrul mapei de
prezentare.
Politica
de promovare. Site-ul se promovează utilizând metode on-line şi
off-line. Modalitatea de promovare
on-line se realizează prin optimizarea pentru motoare de căutare şi promovare
prin listare plătită pentru diferite expresii cheie în cadrul motoarelor de
căutare. Reţelele de socializare
(facebook, twitter) au o foarte mare importanţă. Promovarea off -line se referă
deocamdată doar la apariţia în tiparituri (Revista “Zile şi Nopti”).
Relaţia cu clienţii
În
ceea ce priveşte piaţa ţintă, organizaţia îşi propune abordarea publicului
român (prin oferirea de informaţie relevantă în domenii diferite de interes,
informaţie structurată pe arii geografice, dar şi publicului altor ţări ce
vizitează sau intenţionează să viziteze ţara noastră), abordarea publicului
larg, dar şi cel de afaceri prin facilitarea conexiunilor dintre cele două
medii. Looms.ro, este mediul în care
trebuinţele umane, centralizate conform lui A. Maslow într-o piramida, îşi
găsesc răspuns şi aplicabilitate.
Profilul utilizatorului român de internet se află într-o transformare continuă, variabilele
vârstă, sex şi ocupaţie având tendinţe oscilante de la an la an; cele mai
recente studii demografice (conform unui studiu realizat în perioada 25 mai -
20 iunie 2010, pe 2058 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de
42.000 de respondenţi) demonstreză că femeile (53%) sunt mai prezente pe
internet decât bărbaţii (47%); cele mai “internaute” zone fiind Bucureşti(25%),
Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).
Publicul
larg are vârsta cuprinsă între 19-45 de
ani, de ambele sexe care sunt în
căutarea unor informaţii relevante şi corecte, în contextul zonei geografice
în care se află sau pe care intenţionează să o viziteze, un public educat, care
doreşte să fie la curent cu ultimele informaţii, care este atent la calitatea
timpului său liber şi nu are timp de pierdut atunci când caută informaţii utile
pentru o rezolvare rapidă.
Publicul
business pe care îl avem în vedere este reprezentat de cei cu afaceri mici şi
medii, mulţi ca număr, care au o necesitate actuală de reducere de costuri şi
care au auzit despre internet că este un mediu prielnic vânzarii şi promovării.
Obiceiul de consum - online
Profil comportamental: majoritatea persoanelor petrec până la 4 ore, zilnic pe
internet, cu precădere în cea de a doua parte a zilei, utilizând calculatorul
personal, de acasă. Când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de
ambele sexe se îndreaptă în proporţie de (72%) către ziare/reviste online,
(53%) către comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri
de muncă (43%) şi site-uri auto (31%).
Domenii de interes :
Utilizatorul român este interesat de domenii ca:
medicină, sanătate, alimentaţie (46%), evenimente/ştiri despre România (45%);
familie şi viaţa de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi teste, jocuri,
cuvinte încrucişate (32%).
Obicei de consum -
offline media
Profil comportamental: adulţii (30-44 de ani), sunt interesaţi de emisiuni
informative şi talk-show-uri la TV. Tinerii (19-30de ani) ascultă radio mai
mult în maşină sau la birou, citesc online ziarele sau revistele care îi
interesează direct, cumpară reviste glossy sau de business pentru conţinut sau
inserturi. Adolescenţii (14-18 ani) sunt atraşi de TV doar prin anumite canale
care prezintă documentare sau seriale, iar privitul la TV este rar o activitate
în sine. Radioul le trezeşte interesul, dar este ascultat online sau pe mobil;
nu apelează la ziare şi reviste pentru a se informa decât foarte rar, preferând
să caute informaţii online, din când în când.
Utilizatorul de internet – Sectorul de afaceri.
Strategia de vânzare online, trebuie să cuprindă pachete
atractive de la promovarea clasică (bannere, advertoriale), până la metode
interactive şi inovative (link exchange, personal page, networking). Sectorul
de afaceri către care este orientată vânzarea de spaţiu publicitar pe site-ul
www.looms.ro:
- produse de larg consum
- servicii de expertiză, de interes general (financiar,
sănătate, juridic, educaţie)
- produse şi servicii de nişă (bunuri de lux, servicii de
dezvoltare personală).
Publicitate online şi influenţa de cumpărare
Publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea
directă şi imediată a utilizatorului (click), internetul amplificând intenţia
de cumpărare a celor care îl folosesc pentru a completa informaţiile primite
din alte medii. Mai mult de 37% din internauţi sunt influentaţi de publicitatea
online fără să dea click; iar 72% completează cu ajutorul internetului
informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii.
Analiza influenţei mediului intern asupra activităţii
firmei de servicii
Mediul intern
se regăseşte în problematica marketingului, ca obiect al cercetării şi ca
instrument de acţiune al firmei pe piaţă. În consecinţă, locaţia, clădirea,
echipamentele, personalul, tehnologia sunt foarte importante şi sunt luate în
considerare în formularea politicii de marketing în funcţie de locul şi rolul
pe care acestea îl deţin în anumite situaţii de piaţă.
În ceea ce
priveşte firma, locaţia şi clădirea sunt irelevante, însă de o foarte mare
importanţă sunt echipamentele, personalul şi tehnologia. Multe firme consideră că
după realizarea site-ului, muncă s-a încheiat şi nu acordă o importanţă prea
mare administrării şi întreţinerii acestuia. Această greşeală are ca rezultat
existenţa multor site-uri cu informaţii neactualizate de luni sau chiar ani de
zile. Pentru că site-ul să fie permanent actualizat şi să prezinte informaţii
corecte, necesită o administrare şi întreţinere profesionalistă, astfel:
- verificare zilnică a funcţionalităţii linkurilor şi a formularelor din cadrul paginilor
- actualizarea / modificarea paginilor web (texte, imagini etc.)
- introducerea în site a noilor oferte/servicii/produse
- prelucrarea imaginilor
- configurarea conturilor de e-mail
- administrarea bazelor de date
- monitorizare permanentă a site-ului
- monitorizarea pagerank-ului şi rezultatelor în motoarele de căutare
- optimizarea vitezei de încărcare a paginilor web
- editarea şi trimiterea unui newsletter periodic
- statistici săptămânale privind numărul de vizitatori şi cuvintele cheie cele mai căutate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu