În cadrul firmei, produsul de bază este reprezentat de site-ul în sine. Spaţiul de
găzduire oferit pentru cei care vor să-şi promoveze afacerea prin intermediul platformei
reprezintă de fapt principala sursă de venit ca urmare a vânzării acestuia.
Produsul
auxiliar este generat de activităţi fără de
care produsul de bază nu este posibil, ori calitatea sa este afectată într-o
măsură considerabilă. Acesta este reprezentat de amabilitatea şi cunoştiinţele
specifice ale personalului, programele moderne folosite pentru prelucrarea
datelor etc. Produsele suplimentare conferă un plus de utilitate serviciului de
bază şi în măsura în care sunt oferite în cadrul aceluiaşi preţ, reprezintă un
important element de diferenţiere în raport cu concurenţii.
În
ceea ce priveşte organizaţia, produsele suplimentare se referă la:
suplimentarea galeriei foto cu un număr peste cel standard de ilustraţii,
efectuarea de fotografii profesioniste la cererea clientului, rescrierea de
texte "cosmetizate" pe baza informaţiilor clientului, generarea,
prelucrarea şi găzduirea bannerelor, advertoriale referitoare la orice.
Au
fost stabilite la nivelul firmei standarde de produs, care se referă la
formatul paginilor, la conţinut, la mărimea galeriei foto. Serviciile
personalizate presupun adăugări la cele menţionate mai sus. De exemplu:
clientul doreşte textul scris cu un anumit font, sau doreşte o galerie foto
care să depăşească 7 ilustraţii sau culori specifice, etc. Personalizarea
acestor servicii este posibilă deoarece site-ul are o flexibilitate ridicată şi
un personal cu o înaltă calificare.
Nu există funcţii sau departamente de calitate, dar
calitatea apare implicit în atribuţiile fiecărui angajat, fiind legată de sarcinile
specifice, de planificare, execuţie sau control ale acestuia, definite prin fişa
postului. Câteva exemple sunt date mai jos.
Managerul societăţii, atribuţiile principale:
- planifică, organizează, comandă, coordonează şi
controlează procesele care au loc la nivelul organizaţiei;
- aprobă organigrama şi stabileşte modul de retribuire al
personalului;
- elaborează activităţi de marketing, elaborează şi
aprobă strategii;
- deleagă atribuţiile personalului firmei;
- semnează actele şi protocoalele.
Copywriter, atribuţii principale:
- respectă regulamentul angajatorului (în acest sens
trebui să se semneze un proces verbal de aducere la cunoştinţă şi un contract
de confidenţialitate);
- acţionează etic în activităţile sale;
- respectă cerinţele angajatorului cu privire la
calitatea şi tematica materialelor realizate;
- redactează materialele scrise, cerute de angajator;
- îndeplineşte obiectivele zilnice, săptămânale, lunare,
anuale.
După cum se vede, există unele normative de lucru, care
reglementeză duratele activităţilor desfăşurate.
Agent relaţii clienţi (personalul
din departamentul call center), atribuţii
principale:
- se ocupă de preluarea
apelurilor şi de oferirea de informaţii clienţilor;
- oferă un răspuns celor care contactează echipa prin
formularul de contact de pe site;
- verifică informaţiile colectate de către departamentul
conţinut site, prin apelarea fiecarei instituţii;
Nu este desemnat un responsabil cu calitatea. În fişele standard sunt
prezentate informaţiile pe care agentul relaţii clienţi trebuie să le solicite
de la fiecare institutie în funcţie de tipul acesteia. Putem afirma că în
fişele standard sunt expuse structurile de calitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu