miercuri, 23 mai 2012

Utilitatea comerţului pe internet



Este de necontestat faptul că apariţia internetului şi în general, diversificarea mijloacelor de comunicare rapidă a schimbat viaţa oamenilor dând posibilitatea de a câştiga mai mult timp pentru alte activităţi. Timpul fiind din ce în ce mai valoros, ridică o serie de probleme în gestionarea lui. În acest sens; s-au făcut studii găsindu-se soluţii pentru reducerea cât mai mult a activităţilor prin care se cere alocarea multor minute, sau chiar ore în satisfacerea unor nevoi. Cercetările făcute în cadrul marketingului au dus la concluzia că oamenii secolului XXI fiind din ce în ce mai ocupaţi, din ce în ce mai solicitaţi spre diverse activităţi, compensatoriu, caută să dedice mai mult timp perioadelor de relaxare, astfel încât, renunţa uneori, la o serie de activităţi ce pot aduce prejudiciu cifrelor de afaceri în speţă, achiziţionării de mărfuri.

Perioada în care trăim, este o perioadă în care toate se succed cu viteză, este perioada care se încadrează sub motto-ul “timpul înseamnă bani”. Trăim într-o perioadă în care putem să avem mai multe job-uri, dar şi oferta distracţiei şi a bunurilor este mult mai mare;  toate acestea au facilitat cumpărăturile online.

Pentru că le-am folosit bineînţeles şi eu, pot să-mi exprim o părere, şi anume că avantajul timpului câştigat este de necontestat, apoi, am avut şi plăcerea ca să întâlnesc un adevărat specialist în persoană comisionarului ce mi-a livrat marfa. Este foarte important ca firma ce şi-a asumat răspunderea vânzării online, să aibă ca prim scop, satisfacerea întocmai a cerinţelor clientului, astfel încât clientul să fie mulţumit şi încurajat să facă şi pe viitor cumpărături online. Atitudinea unui comisionar de a lăsa cu orice preţ un anumit produs clientului, (produs care nu satisface cerinţele solicitantului) va da naştere unui conflict şi a unei reclame proaste.
Dar atât drepturile consumatorilor cât şi cele ale vânzătorilor sunt in schimbare. Un articol recent lansat pe internet, supune dezbaterii “legea care revoluţionează cumpărăturile în România”, care oferă şi posibilitatea ca fiecare produs este achiziţionat să poate să fie returnat sau refuzat încă de la livrare, în termen de 2 zile, dacă acesta nu îndeplinesc cerinţele cumpărătorului. Proiectul de lege a fost propus în Parlamentul României de Victor Socaciu, şi precizează că toţi comercianţi, inclusiv cei online, vor fi obligaţi să accepte mai multă flexibilitate în procesul de vânzare-cumpărare, astfel încât să nu mai poată refuza cererile clienţilor de returnare a produselor care nu corespund parametrilor ceruţi (calitate, culoare, număr, etc). Bineînţeles că şi clientul trebuie să ţină cont de o serie de obligaţii, precum nefolosirea produsului respectiv, păstrarea ambalajului şi a bonului prin care să se facă dovadă de achiziţiei acestuia. Aprobarea acestui proiect ar schimba peisajul comerţului online, făcând puţin mai dificilă existenţa magazinelor online. Totuşi, politicile privind plata transportului în cazul produselor returnate, ar putea să îi ajute pe deţinătorii magazinelor online, în sensul că dacă taxele de transport pentru retur trebuie plătite de cumpărător, în cazul bunurilor de valoare mică, cumpărătorul ar prefera să păstreze marfa.
Oricum ar fi, s-ar putea ca prin avantajele de economisire a timpului, comerţul online să se impună în viitor ca metoda de vânzare – cumpărare predominantă. Dar, după cum vom vedea... există metode mai surprinzătoare prin care vom putea sa cumpăram lucruri în câţiva ani. 
sursa: http://www.incont.ro/retail/legea-care-revolutioneaza-cumparaturile-in-romania-orice-produs-va-putea-fi-returnat-video.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu