Este de necontestat faptul că apariţia
internetului şi în general, diversificarea mijloacelor de comunicare rapidă a
schimbat viaţa oamenilor dând posibilitatea de a câştiga mai mult timp pentru
alte activităţi. Timpul fiind
din ce în ce mai valoros, ridică o serie de probleme în gestionarea lui. În
acest sens; s-au făcut studii găsindu-se soluţii pentru reducerea cât mai mult
a activităţilor prin care se cere alocarea multor minute, sau chiar ore în
satisfacerea unor nevoi. Cercetările făcute în cadrul marketingului au dus la concluzia
că oamenii secolului XXI fiind din ce în ce mai ocupaţi, din ce în ce mai
solicitaţi spre diverse activităţi, compensatoriu, caută să dedice mai mult
timp perioadelor de relaxare, astfel încât, renunţa uneori, la o serie de
activităţi ce pot aduce prejudiciu cifrelor de afaceri în speţă, achiziţionării
de mărfuri.
Perioada în care trăim, este o perioadă
în care toate se succed cu viteză, este perioada care se încadrează sub motto-ul
“timpul înseamnă bani”. Trăim într-o perioadă în care putem să avem mai multe
job-uri, dar şi oferta distracţiei şi a bunurilor este mult mai mare; toate acestea au facilitat cumpărăturile
online.
Pentru că le-am folosit bineînţeles şi
eu, pot să-mi exprim o părere, şi anume că avantajul timpului câştigat este de
necontestat, apoi, am avut şi plăcerea ca să întâlnesc un adevărat specialist
în persoană comisionarului ce mi-a livrat marfa. Este foarte important ca firma
ce şi-a asumat răspunderea vânzării online, să aibă ca prim scop, satisfacerea
întocmai a cerinţelor clientului, astfel încât clientul să fie mulţumit şi
încurajat să facă şi pe viitor cumpărături online. Atitudinea unui comisionar
de a lăsa cu orice preţ un anumit produs clientului, (produs care nu satisface
cerinţele solicitantului) va da naştere unui conflict şi a unei reclame
proaste.
Dar atât drepturile consumatorilor cât
şi cele ale vânzătorilor sunt in schimbare. Un articol recent lansat pe
internet, supune dezbaterii “legea care revoluţionează cumpărăturile în
România”, care oferă şi posibilitatea ca fiecare produs este achiziţionat să
poate să fie returnat sau refuzat încă de la livrare, în termen de 2 zile, dacă
acesta nu îndeplinesc cerinţele cumpărătorului. Proiectul de lege a fost propus
în Parlamentul României de Victor Socaciu, şi precizează că toţi comercianţi,
inclusiv cei online, vor fi obligaţi să accepte mai multă flexibilitate în
procesul de vânzare-cumpărare, astfel încât să nu mai poată refuza cererile
clienţilor de returnare a produselor care nu corespund parametrilor ceruţi
(calitate, culoare, număr, etc). Bineînţeles că şi clientul trebuie să ţină cont
de o serie de obligaţii, precum nefolosirea produsului respectiv, păstrarea
ambalajului şi a bonului prin care să se facă dovadă de achiziţiei acestuia.
Aprobarea acestui proiect ar schimba peisajul comerţului online, făcând puţin
mai dificilă existenţa magazinelor online. Totuşi, politicile privind plata
transportului în cazul produselor returnate, ar putea să îi ajute pe
deţinătorii magazinelor online, în sensul că dacă taxele de transport pentru
retur trebuie plătite de cumpărător, în cazul bunurilor de valoare mică,
cumpărătorul ar prefera să păstreze marfa.
Oricum ar fi, s-ar putea ca prin
avantajele de economisire a timpului, comerţul online să se impună în viitor ca
metoda de vânzare – cumpărare predominantă. Dar, după cum vom vedea... există
metode mai surprinzătoare prin care vom putea sa cumpăram lucruri în câţiva
ani.
sursa: http://www.incont.ro/retail/legea-care-revolutioneaza-cumparaturile-in-romania-orice-produs-va-putea-fi-returnat-video.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu