miercuri, 16 mai 2012

10 strategii de marketing pentru cucerirea segmentului tanar de consumatori

Din ce in ce mai multe organizatii sunt interesate in intelegerea aprofundata a tinerilor din tara noastra, in dinamica acestora, in modul in care se raporteaza la branduri, la achizitii sau consum. In calitate de consumator final sau de factor de influenta in decizia de achizitie, tanarul devine tinta principala pentru omul de marketing din multe sectoare. Intamplator sau nu, pe agenda unor branduri se afla chiar obiective de „intinerirea” sau crearea de platforme speciale care sa adreseze acest segment al populatiei atat de important pentru viitorul deloc indepartat.

 Pentru o mai buna intelegere a acestui segment, se vor lua in considerare urmatoarele strategii de marketing:

 A. Ambasadorii de brand - "Adu-i pe ambasadorii de brand in mijlocul tinerilor, deoarece "vorbesc" pe limba lor! Lasa-i sa iti promoveze produsul. Pe masura ce vei interactiona cu acestia, o sa castigi o vizibilitate sporita pentru produsul tau si o sa le intelegi modul de gandire si exprimare. Permite-le tinerilor sa iti adreseze intrebari, sa comenteze, sa fie parte integranta a campaniei de marketing" - Kris Ruby, presedinte Ruby Media Group.

B. Foloseste mijloacele moderne de promovare - "Tinerii sunt mai receptivi ca niciodata. Evita sa utilizezi metodele prafuite de promovare, apeleaza la cele moderne - utilizeaza serviciile media preferate de publicul tanar. Asociaza-te cu un brand sau o companie care activeaza deja pe piata. Abordarea ta trebuie sa fie cat mai "organica" " - Lisa Nicole Bell, CEO Inspired Life Media Group.
 C. Ofera premii pentru participare - "Cel mai bun mod de implicare a tinerilor in procesul de promovare a produsului/serviciului tau este sa le oferi o recompensa. Organizeaza concursuri cu premii, fie ele si simbolice. Cand castiga ceva, tinerii sunt mult mai predispusi sa fie alaturi de tine, de compania ta" - Matt Cheuvront, cofondator Proof Branding.

D. Adreseaza-te parintilor lor - "Poti ajunge la copii, prin intermediul parintilor. Acestia au influenta (financiara) asupra odraslelor lor si a deciziilor de achizitie, de la ceasuri si costume, la gadget-uri si adidasi" - Vanessa Van Petten, CEO si autor, Science of People.

E. Fii muzica lor! - "Tinerii adora muzica - ei cumpara CD-uri si descarca mp3-uri de pe net. Gaseste o modalitate prin care te poti implica in asemenea proiecte muzicale (poti "ataca" segmentul soneriilor pentru telefoane mobile). De asemenea, concertele diverselor trupe reprezinta o ocazie excelenta de promovare a produselor/serviciilor tale)" - Anthony Saladino, cofondator si CEO Kitchen Cabinet Kings.

F. Foloseste-te de influenta sociala. Si nu vorbim de social media - "De obicei, tinerii nu sunt "innebuniti" dupa reclamele online sau mesajele de promovare. Ei discuta cu prietenii, cand vor sa isi cumpere ceva" - Lucas Sommer, fondator si CEO Audimated.

G. Promoveaza-te pe YouTube - "YouTube este unul din cele mai populare site-uri pentru tinerii din intreaga lume. Asocieaza-te cu partenerii YouTube, genereaza continut, fani, abonati. Rezultatele vor fi mult mai bune decat cele furnizate de reclamele de pe Facebook" - Erin Blaskie, CEO BSETC.

H. In mintea tinerilor - "Daca nu intelegi exact cum gandesc adolescentii, gaseste o persoana din randul lor. Vezi ce prioritati au si identifica o cale prin care sa comunici cu ei. Foloseste aceleasi cuvinte, emotii, atitudini, inflexiuni - transpune-te in persoana unui copil, daca vrei sa vinzi produse pentru copii" - Adam Gilbert, My Body Tutor.

I. Am ajuns la social media - "Marketerii trebuie sa fie acolo unde se regaseste toata lumea, in epoca moderna: pe internet! Asta inseamna ca pot angrena tinerii pe platformele de social media. In functie de produs, poti genera un canal online, prin care tinerii sa achizitioneze produsul. Tinerii de azi sunt conectati la tot ce misca, la Facebook, Twitter, Google+ si YouTube" - Tina Wells, CEO si fondator Buzz Marketing Group.

J. Cunoaste-ti piata! - "Daca nu intelegi "cu ce se mananca" o anumita piata sau nisa, ar trebui sa iti gasesti alta zona de activitate" - Ryan Holmes, CEO HootSuite.
  
In cazul in care se doreste o aprofundare mai amanuntita despre acest segment de piata se poate studia in detaliu proiectul "Tanarul in Romania. Profil urban de marketing", un nou raport de cercetare realizat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting sub umbrela SMARK Research si adresat comunitatii profesionistilor de marketing din Romania.
Raportul este o cercetare reprezentativa pentru populatia adolescenta de 14-21 ani din mediul urban, un set de informatii relevante si specifice gandit sa ghideze si sa inspire marketerii in deciziile care se refera la segmentul tanar, de la produse si servicii care li se adreseaza si pana la programe care sa le aduca beneficii atat lor, cat si companiilor care gestioneaza produse si marci relevante acum sau in viitor tinerilor.

surse: www.manager.ro
          www.spark.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu