Din ce in ce mai multe organizatii sunt interesate in intelegerea
aprofundata a tinerilor din tara noastra, in dinamica acestora, in modul
in care se raporteaza la branduri, la achizitii sau consum. In calitate
de consumator final sau de factor de influenta in decizia de achizitie,
tanarul devine tinta principala pentru omul de marketing din multe
sectoare. Intamplator sau nu, pe agenda unor branduri se afla chiar
obiective de „intinerirea” sau crearea de platforme speciale care sa
adreseze acest segment al populatiei atat de important pentru viitorul
deloc indepartat.
Pentru o mai buna intelegere a acestui segment, se vor lua in considerare urmatoarele strategii de marketing:
A. Ambasadorii de brand -
"Adu-i pe ambasadorii de brand in mijlocul tinerilor, deoarece
"vorbesc" pe limba lor! Lasa-i sa iti promoveze produsul. Pe masura ce
vei interactiona cu acestia, o sa castigi o vizibilitate sporita pentru
produsul tau si o sa le intelegi modul de gandire si exprimare.
Permite-le tinerilor sa iti adreseze intrebari, sa comenteze, sa fie
parte integranta a campaniei de marketing" - Kris Ruby, presedinte Ruby
Media Group.
B. Foloseste mijloacele moderne de promovare -
"Tinerii sunt mai receptivi ca niciodata. Evita sa utilizezi metodele
prafuite de promovare, apeleaza la cele moderne - utilizeaza serviciile
media preferate de publicul tanar. Asociaza-te cu un brand sau o
companie care activeaza deja pe piata. Abordarea ta trebuie sa fie cat
mai "organica" " - Lisa Nicole Bell, CEO Inspired Life Media Group.
C. Ofera premii pentru participare
- "Cel mai bun mod de implicare a tinerilor in procesul de promovare a
produsului/serviciului tau este sa le oferi o recompensa. Organizeaza
concursuri cu premii, fie ele si simbolice. Cand castiga ceva, tinerii
sunt mult mai predispusi sa fie alaturi de tine, de compania ta" - Matt
Cheuvront, cofondator Proof Branding.
D. Adreseaza-te parintilor lor -
"Poti ajunge la copii, prin intermediul parintilor. Acestia au
influenta (financiara) asupra odraslelor lor si a deciziilor de
achizitie, de la ceasuri si costume, la gadget-uri si adidasi" - Vanessa
Van Petten, CEO si autor, Science of People.
E. Fii muzica lor! -
"Tinerii adora muzica - ei cumpara CD-uri si descarca mp3-uri de pe
net. Gaseste o modalitate prin care te poti implica in asemenea proiecte
muzicale (poti "ataca" segmentul soneriilor pentru telefoane mobile).
De asemenea, concertele diverselor trupe reprezinta o ocazie excelenta
de promovare a produselor/serviciilor tale)" - Anthony Saladino,
cofondator si CEO Kitchen Cabinet Kings.
F. Foloseste-te de influenta sociala. Si nu vorbim de social media
- "De obicei, tinerii nu sunt "innebuniti" dupa reclamele online sau
mesajele de promovare. Ei discuta cu prietenii, cand vor sa isi cumpere
ceva" - Lucas Sommer, fondator si CEO Audimated.
G. Promoveaza-te pe YouTube
- "YouTube este unul din cele mai populare site-uri pentru tinerii din
intreaga lume. Asocieaza-te cu partenerii YouTube, genereaza continut,
fani, abonati. Rezultatele vor fi mult mai bune decat cele furnizate de
reclamele de pe Facebook" - Erin Blaskie, CEO BSETC.
H. In mintea tinerilor -
"Daca nu intelegi exact cum gandesc adolescentii, gaseste o persoana
din randul lor. Vezi ce prioritati au si identifica o cale prin care sa
comunici cu ei. Foloseste aceleasi cuvinte, emotii, atitudini,
inflexiuni - transpune-te in persoana unui copil, daca vrei sa vinzi
produse pentru copii" - Adam Gilbert, My Body Tutor.
I. Am ajuns la social media -
"Marketerii trebuie sa fie acolo unde se regaseste toata lumea, in
epoca moderna: pe internet! Asta inseamna ca pot angrena tinerii pe
platformele de social media. In functie de produs, poti genera un canal
online, prin care tinerii sa achizitioneze produsul. Tinerii de azi sunt
conectati la tot ce misca, la Facebook, Twitter, Google+ si YouTube" -
Tina Wells, CEO si fondator Buzz Marketing Group.
J. Cunoaste-ti piata! -
"Daca nu intelegi "cu ce se mananca" o anumita piata sau nisa, ar
trebui sa iti gasesti alta zona de activitate" - Ryan Holmes, CEO
HootSuite.
In cazul in care se doreste o aprofundare mai amanuntita despre acest segment de piata se poate studia in detaliu proiectul "Tanarul in Romania. Profil urban de marketing", un nou raport de cercetare realizat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting sub umbrela SMARK Research si adresat comunitatii profesionistilor de marketing din Romania.
Raportul este o cercetare reprezentativa pentru populatia adolescenta de 14-21 ani din mediul urban,
un set de informatii relevante si specifice gandit sa ghideze si sa
inspire marketerii in deciziile care se refera la segmentul tanar, de la
produse si servicii care li se adreseaza si pana la programe care sa le
aduca beneficii atat lor, cat si companiilor care gestioneaza produse
si marci relevante acum sau in viitor tinerilor.
surse: www.manager.ro
www.spark.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu