Veniturile Romtelecom au scăzut cu 3,7% în primul trimestru, la 160,2 milioane de euro, în timp ce profitul operaţional înainte de taxare, depreciere şi amortizare (EBITDA) a urcat cu 82%, la 40,4 milioane de euro, compania raportând creşteri ale numărului de clienţi pe internet şi televiziune şi o continuare a declinului pe telefonia fixă. Numărul de clienţi pe TV şi internet a crescut uşor şi faţă de sfârşitul anului precedent.
"Scăderea veniturilor cu aproximativ 3% de la an la an, în comparaţie cu cea de aproximativ 8% înregistrată anul trecut, reflectă schimbările în strategia comercială, diminuarea amortizării şi stabilizarea generală a companiei. De asemenea, în pofida creşterii costurilor generate de conţinutul TV, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 2,8% în primul trimestru, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită reducerii personalului şi a costurilor echipamentelor", a declarat Anastasios Tzoulas, directorul executiv financiar al Romtelecom.
Numărul clienţilor pe telefonie fixă a scăzut cu 5,4% în primul trimestru, de la 2,585 milioane în primele trei luni ale anului trecut la 2,446 milioane în acest an.
Pe segmentul internet broadband, numărul de abonaţi a urcat cu 8,9%, de la 1,062 milioane la 1,156 milioane.
Serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) şi prin cablu digital au înregistrat un avans al numărului de clienţi de 11,8%, de la 1,064 milioane la 1,19 milioane.
"Aproape o jumătate dintre clienţii companiei folosesc acum de la Romtelecom două servicii indispensabile pentru orice gospodărie: TV sau broadband şi voce fixă. Acesta este rezultatul strategiei de promovare a pachetelor, care pot fi personalizate de clienţi în funcţie de propriile nevoi şi sunt, de asemenea, mai avantajoase din punct de vedere al preţurilor. Numărul utilizatorilor de internet şi TV a continuat să crească ajungând să atingă împreună 2,3 milioane, la o rată de creştere care reflectă un comportament mai prudent din partea consumatorilor. Pe segmentul business, Romtelecom continuă să fie lider de piaţă pentru segmentele de telefonie fixă, internet fix şi VPN", a precizat Tzoulas.
Pe de altă parte, veniturile Cosmote România, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, au crescut cu 9,4% în T1, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 117,4 mil. euro, în timp ce profitul EBITDA a urcat cu 44,7%, la 26 mil. euro, pe fondul unei scăderi a cheltuielilor generale şi administrative, precum şi a celor de marketing.
Cosmote şi Romtelecom sunt conduse de la jumătatea anului trecut de acelaşi director executiv, Stefanos Theocharopoulos.
La Cosmote venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) a crescut cu 9,1% în primul trimestru al 2012, comparativ cu primul trimestru al 2011. Marja EBITDA a fost de 22,1%, cu 5,4 puncte procentuale mai mult, comparativ cu primul trimestru din 2011. Compania şi-a mărit cu 30% baza de clienţi business, unul dintre clienţii noi fiind Bancpost, pentru serviciile de date.
"Cosmote România a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa şi în acest trimestru, înregistrând creşteri semnificative pe mai multe segmente în pofida mediului economic dificil şi competiţiei intense. Compania şi-a crescut profitabilitatea EBITDA, veniturile şi ARPU, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Mai mult, creşterea puternică şi susţinută a segmentului corporate, un segment important pentru companie, consolidează poziţia COSMOTE pe piaţă", a declarat Konstantinos Apostolou, director financiar al Cosmote România.
Din numărul total de clienţi, 23,4% reprezintă abonamente, faţă de 22,4% în primele trei luni ale anului trecut, reflectând creşterea pe segmentul business şi ofertele pe segmentul rezidenţial. Baza de clienţi 3G a urcat în primul trimestru cu 74%.
Piaţa rămâne însă departe de o revenire, a declarat anterior pentru ZF Stefanos Theocharopoulos. "Economia României este strâns legată de evoluţiile din UE şi de aceea cred că încă ne confruntăm cu instabilitate la nivel european şi acest lucru creează de asemenea îngrijorări şi un mediu de insecuritate pentru clienţii noştri. Vedem că piaţa este stabilă, dar nu aş spune că există semne clare de revenire a industriei noastre."
Grupul elen OTE, cel mai mare operator telecom din Europa de Sud-Est, a raportat un profit peste aşteptări în primul trimestru, susţinut de vânzarea participaţiei deţinute la compania sârbă de telefonie Telekom Srbija şi de reducerile de costuri.
Profitul net s-a situat la 306,6 mil. euro, comparativ cu 30 mil. euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. OTE a obţinut 211 mil. euro din vânzarea a 20% din acţiunile Telekom Srbija. Analiştii consultaţi de Reuters anticipau un profit net de 286,6 mil. euro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu