vineri, 25 mai 2012

Potenţialul de dezvoltare pentru sistemul Facebook Credits



Dacă sunteţi utilizatori Facebook, probabil că le cunoaşteţi. Au fost introduse în 2009, dar încă nu şi-au arătat întregul potenţial. Practic, este vorba de o monedă virtuală, pe care o putem cumpăra în viaţa reală pentru a plăti pentru diferite obiecte din jocurile de pe Facebook de exemplu. Până acum Facebook n-a făcut nimic concret pentru a promova folosirea de Facebook Credits  şi aceasta a fost folosită aproape exclusiv în social gaming (adică... Farmville şi alte jocuri de genul ăsta). Am observat că au început să se dezvolte acum şi jocurile de noroc pe Facebook.
Dar ceea ce este important, este că chiar şi aşa, fără să ştie de ea prea multă lume, moneda virtuală de la Facebook, reprezintă deja venituri de 557 de milioane de dolari sau 15 % din totalul veniturilor Facebook pentru 2011. Dar altceva este mai interesant: că aceste 15% din venituri... provin de la 2% dintre membrii Facebook. Doar aceşti 2% au folosit Facebook Credits.
De ce nu a fost încă exploatat potenţialul acestui sistem? O serie de analişti consideră că Facebook n-a dorit să promoveze sistemul de monedă virtuală până nu se listează la Bursă. Listarea la bursă a avut loc chiar săptămâna trecută, astfel că putem să începem să auzim din surse oficiale mai multe informaţii cu privire la dezvoltarea Facebook Credits. Totuşi, în privinţa investitorilor  şi listării, poate că a fost o decizie înţeleaptă, pentru că veniturile care provin din advertising-ul făcut pe Facebook sunt mult mai stabile şi puţin "riscante".
Există şi alte posibilităţi cu privire la motivele pentru care nu a fost atât de mult promovată moneda virtuală  şi anume, că diferitele trăsături adăugate Facebook-ului sunt lăsate să se maturizeze înainte să se încerce să se obţină bani din ele. Un exemplu în acest sens, vine tot de la platforma de jocuri, existentă pe Facebook din 2007 şi care are în continuare sute de milioane de jucători, dar pe care compania n-a exploatat-o comercial decât de anul trecut, când a spus că toate tranzacţiile pentru jocurile de pe platfromă,  trebuie să se facă prin intermediul sistemului de plăţi Facebook; şi percep o taxă de 30% pe valoarea tranzacţiei. Alternativa pentru developeri: scot jocurile de de pe facebook şi le mută altundeva.
Sunt zvonuri care spun că după listarea la Bursă, Facebook va fi mai agresiv în promovarea Facebook Credits  şi va simplifica procedura de tranzacţionare pentru consumatori şi va face sistemul mai profitabil pentru developeri. Cel mai probabil, vor scădea din taxa pe tranzacţii pentru a încuraja mai multe companii producătoare de jocuri şi aplicaţii să folosească sistemul de Facebook Cash.
Vom vedea. Ce părere aveţi?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu