Dacă sunteţi utilizatori Facebook,
probabil că le cunoaşteţi. Au fost introduse în 2009, dar încă nu şi-au arătat întregul
potenţial. Practic, este vorba de o monedă virtuală, pe care o putem cumpăra în
viaţa reală pentru a plăti pentru diferite obiecte din jocurile de pe Facebook
de exemplu. Până acum Facebook n-a făcut nimic concret pentru a promova folosirea
de Facebook Credits şi aceasta a fost
folosită aproape exclusiv în social gaming (adică... Farmville şi alte jocuri
de genul ăsta). Am observat că au început să se dezvolte acum şi jocurile de
noroc pe Facebook.
Dar ceea ce este important, este că
chiar şi aşa, fără să ştie de ea prea multă lume, moneda virtuală de la
Facebook, reprezintă deja venituri de 557 de milioane de dolari sau 15 % din
totalul veniturilor Facebook pentru 2011. Dar altceva este mai interesant: că
aceste 15% din venituri... provin de la 2% dintre membrii Facebook. Doar aceşti
2% au folosit Facebook Credits.
De ce nu a fost încă exploatat potenţialul
acestui sistem? O serie de analişti consideră că Facebook n-a dorit să
promoveze sistemul de monedă virtuală până nu se listează la Bursă. Listarea la
bursă a avut loc chiar săptămâna trecută, astfel că putem să începem să auzim
din surse oficiale mai multe informaţii cu privire la dezvoltarea Facebook
Credits. Totuşi, în privinţa investitorilor şi listării, poate că a fost o decizie înţeleaptă,
pentru că veniturile care provin din advertising-ul făcut pe Facebook sunt mult
mai stabile şi puţin "riscante".
Există şi alte posibilităţi cu privire
la motivele pentru care nu a fost atât de mult promovată moneda virtuală şi anume, că diferitele trăsături adăugate
Facebook-ului sunt lăsate să se maturizeze înainte să se încerce să se obţină
bani din ele. Un exemplu în acest sens, vine tot de la platforma de jocuri, existentă
pe Facebook din 2007 şi care are în continuare sute de milioane de jucători,
dar pe care compania n-a exploatat-o comercial decât de anul trecut, când a
spus că toate tranzacţiile pentru jocurile de pe platfromă, trebuie să se facă prin intermediul sistemului
de plăţi Facebook; şi percep o taxă de 30% pe valoarea tranzacţiei. Alternativa
pentru developeri: scot jocurile de de pe facebook şi le mută altundeva.
Sunt zvonuri care spun că după
listarea la Bursă, Facebook va fi mai agresiv în promovarea Facebook Credits şi va simplifica procedura de tranzacţionare
pentru consumatori şi va
face sistemul mai profitabil pentru developeri. Cel mai probabil, vor scădea
din taxa pe tranzacţii pentru a încuraja mai multe companii producătoare de
jocuri şi aplicaţii să folosească sistemul de Facebook Cash.
Vom vedea. Ce părere aveţi?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu