luni, 14 mai 2012

Companiile din social media cele mai vanate de pe Wall Street

Sunt ele valoroase cu adevarat sau este doar o noua "bula" a Internetului, asemanatoare celei de la inceputul anilor 2000?
Iata evaluarea principalelor companii din social media, potrivit Investopedia:

Facebook


In 2011, Goldman Sachs si Digital Sky Technologies au investit 500 de milioane de dolari in Facebook. Afacerea a fost incheiata cu o evaluare implicita a companiei la aproximativ 50 de miliarde de dolari, o suma similara producatorului auto General Motors sau bancilor Credite Suisse Group si Deutsche Bank.
In acelasi timp, The Wall Street Journal raporta ca dupa vanzarea unor pachete de actiuni ale catorva angajati ai Facebook, compania ar fi fost evaluata la aproximativ 75 de miliarde de dolari, echivalentul valorii McDonald's.

Twitter

In decembrie 2010, Twitter si-a majorat capitalul cu 200 de milioane de dolari, compania fiind evaluata, astfel, la 3,7 miliarde de dolari.
Incepand de atunci si datorita actiunilor tranzactionate privat, evaluarea a crescut, , la aproximativ 8 miliarde de dolari, valoare comparabila cu cea a Delta Airlines sau U.S. Steel.




Groupon

In noiembrie 2010, Google a oferit 5,3 miliarde de dolari pentru achizitia Groupon. Oferta a fost respinsa dupa numai o luna, iar unii analisti au afirmat ca o astfel de oferta e “absurda”.
Dar pietele pot fi irationale cateodata. Potrivit Reuters, Groupon ia in calcul o oferta publica initiala care evalueaza compania la 15 - 20 de miliarde de dolari. Aceasta suma ar situa compania  la un nivel similar Alcoa sau Pacific Gas and Electric.

 


Zynga


Zynga Games este creatorul unora din cele mai populare jocuri/aplicatii de pe Facebook, printre care se numara Farmville si Cityville. Compania incearca sa adune 250 de milioane de dolari de la investitori privati, care ar implica cresterea valoarii sale la 7 - 9 miliarde de dolari. Daca va reusi, ar ajunge la nivelul unor companii precum Harley Davidson sau JCPenney.

 
LinkedIn
LinkedIn este un site social media centrat pe retelele career-oriented. In 2010, LinkedIn a adunat 20 de milioane de dolari din fonduri de investitii private, fiind evaluata la peste 2 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg. Aceasta suma este similara valorii lantului de inchirieri auto Avis Budget Group sau retailerului GNC Acquisition Holdings.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu