Google si-a actualizat raportul sau de transparenta pentru a include cereri de a elimina URL-urile care contin material protejat de copyright. Astfel de cereri, facute de proprietari continutului sau de reprezentantii acestora, stau la baza Digital Millennium Copyright Act.
Pana in prezent, Google a publicat doar cererile date de stat pentru a elimina conţinut; noile date ofera o privire interesanta despre companiile care se "plang" in legatura cu postarea neautorizata a proprietatii lor intelectuale.
Printre copaniile cu cele mai multe cereri in ultima luna se afla Microsoft, NBC Universal, BPI (British Recorded Music Industry), site-ul pornografic Elegant Angel companii membre RIAA.
Incepand cu luna aceasta, timpul necesar pentru a procesa o cerere este de aproximativ 10 ore, in medie. Google incearca sa informeze utilizatorii atunci cand primeste un aviz de eliminare, cu scopul ca aceastia sa poata prezenta un argument contra, dar asta este dificil daca nu exista un mod evident de a contacta un webmaster.
"Google si YouTube poarta cea mai mare povara, in conformitate cu anunturile de eliminare", a declarat Maurice Ross, un partener de la Barton.
Prin publicarea cererilor, ar putea exista un efect de intimidare asupra societatilor care ar putea fi mai recitiente in depunerea actelor, acum ca stiu ca vor fi facute public, a adaugat el. "Mi se pare interesant ca Google crede ca este in conformitate cu DMCA sa faca public aceste cereri. Nu sunt atat de sigur ca Congresul a intentionat ca aceste inregistrati sa fie publice."
In esenta, "Google nu vrea sa-si asume costurile si responsabilitatile asociate cu a fi un editor", Ross a concluzionat.
Pe de alta parte, "Eu nu vad cum aceste cereri sunt protejate sau informati confidentiale", a spus Collins. "Cred ca oamenii ar trebui sa isi asume in cazul in care ei fac astfel de cereri, ca ele vor deveni publice."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu