joi, 17 mai 2012

Neuromarketing: mesajele scrise pe pachetele de tigari nu au niciun impact


Pornind de la comportamentul fumatorilor de evitare a mesajelor de pe pachetele de tigari, Synergon Consulting si Medix Co au investigat prin tehnici de neuromarketing efectele pe care le au respectivele imagini asupra fumatorilor si ex-fumatorilor.



Cu ajutorul unor tehnici de neuromarketing s-au obtinut date nu doar despre ce gandeste consumatorul in mod constient, ci si despre cum reactioneaza el la un produs in mod inconstient.

Studiul a fost realizat ca o initiativa de responsabilitate sociala in perioada 2010 – 2011 si reprezinta o premiera in investigarea armelor de lupta impotriva fumatului in Romania, cu ajutorul tehnicilor neurostiintifice.

In examinarea subiectilor s-a folosit RMN-ul functional pentru detectarea reactiei creierului la mesajele de pe pachetele de tigari. Investigarea s-a desfasurat in doua etape la centrul de imagistica Medix Co din cadrul Spitalului “Victor Babes”.

KENT NANOTEK SILVER In prima parte a cercetarii a fost examinata reactia la mesajele verbale a fumatorior si a subiectilor care au renuntat la fumat de cel putin un an. Nici in cazul fumatorilor, nici al ex-fumatorilor nu a aparut vreun semn de emotie in creier, acesta neprocesand mesajul verbal de avertizare.
In a doua parte, echipa de cercetatori a investigat reactia creierului la combinatia imagine plus mesaj verbal. Creierul ambelor categorii de participanti in studiu a prezentat semne de emotie mai puternice la ex-fumatori. Adaugarea imaginilor a condus si la procesarea mesajului verbal. In cazul fumatorilor, combinatia imagine plus mesaj verbal a generat activari specifice sentimentului de vina si de stare de conflict mental.

Studiul despre efectele imaginilor de pe pachetele de tigari a condus la concluzia ca raspunsurile cele mai puternice se manifesta atunci cand subiectii sunt expusi la imagini foarte socante (tumori la gat si plamani). Asadar, efectul este cu atat mai semnificativ cu cat imaginea folosita are un continut fizic mai evident (tumori si alte organe afectate vizibil). Realizatorii studiului atrag atentia ca pentru a avea impact, mesajele folosite trebuie in mod necesar sa fie insotite de fotografii cu un continut fizic explicit.

In unele tari se studiaza posibilitatea ca unele pachete de tigari sa nu mai arate atractiv si eventual sa fie albe  cu mesajele pe ele. Pentru a avea un impact asupra fumatorilor, este necesar ca textele sa fie insotite de imagini foarte dure.

Neuromarketingul este o stiinta revolutionara, care a aparut si pe piata din Romania si care propune mai multe instrumente de evaluare a activitatii creierului care sta la baza deciziilor de cumparare. Instrumentele de neuromarketing ofera date nu doar despre ce gandeste un consumator, ci si despre cum reactioneaza la un anumit produs sau o anumita reclama in mod inconstient.

sursa: http://www.revistabiz.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu