vineri, 18 mai 2012

Cum va arata publicitatea online in 2015?

 
Într-o prezentare din a doua zi a conferinței RoNewMedia 6.0, Alexandru Badinici, strategic partener manager la Google, a oferit câteva previziuni privind publicitatea online din următorii ani.
Potrivit acestuia „50% din reclame vor fi video până în 2015, iar elementul de măsurare va fi costul pe vizionare.  Totodată, 50% din reclamele targetate vor folosi licitaţia în timp real“.

"Piaţa de publicitate şi în special piaţa de display (publicitate online n. r) sunt în schimbare. Până în 2015, mai mult de jumătate dintre reclame vor fi video, principalul indicator al succesului fiind CPV (cost per view - cât plătesc companiile pentru fiecare utilizator unic care urmăreşte reclama n.r.)", a precizat Badinici, în cadrul conferinţei RoNewMedia.
Mai mult, CPC-ul (cost per click - tariful plătit de companii pentru fiecare utilizator care accesează o reclamă n.r.), un indicator folosit la scară largă în prezent pentru a măsura succesul unei reclame online va fi înlocuit de alţi cinci indicatori, susţine reprezentantul Google. Aceşti indicatori sunt impresiile video (numărul de oameni care urmăresc reclama), conversiile impresiilor video (câţi dintre cei care văd reclama dau click pe afişul publicitar), gradul de implicare al utilizatorului cu reclama, efectul viral (cât de repede se propagă în rândul internauţilor) şi impactul publicităţii de tip display.

Iată alte previziuni ale reprezentantului Google:


75% din reclame vor avea un caracter social. În momentul de faţă firmele de publicitate au o comunicare într-un singur sens, spre utilizator. Prin abilitarea elementului social utilizatorii vor putea comenta, recomanda reclamele şi vor putea face comentarii.

50% din reclamele de brand vor fi interactive, utilizatorii vor putea comunica şi interacţiona cu produsul din reclamă. În momentul de faţă acest lucru se întâmplă într-un procent foarte, foarte mic. 

Alexandru Badinici a mentionat si implementarea unui sistem de licitatie in timp real pentru spatiile publicitare de pe site-uri (Real time billing). Companiile interesate sa se promoveze vor organiza o mini-licitatie pentru un anumit spatiu de banner astfel incat proprietarul site-ului va putea alege cea mai buna alternativa de pret.
SURSA: www.adevarul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu