miercuri, 16 mai 2012

Conform unui studiu realizat de Ericsson ConsumerLab, pe lângă dorinţa de a avea acces mai bun sau mai rapid la Internet, principalul argument pentru achiziţia unui smartphone este acela că utilizatorii pot alege apoi dintr-o suită largă de aplicaţii mobile.



Raportul reuneşte rezultatele unor cercetări realizate pe pieţe care se dezvoltă rapid, cum ar fi Rusia, India şi Brazilia, şi arată că noii utilizatori de smartphone-uri aleg şi utilizează aplicaţii cu aceeaşi frecvenţă ca şi utilizatorii cu experienţă. În plus, 69% dintre respondenţi au recunoscut că folosesc zilnic aplicaţii pentru a accesa Internetul, iar 20% dintre ei utilizează în fiecare zi servicii cu trafic mare de date, cum ar fi aplicaţii video şi TV, de hărţi sau navigare.

Cele mai frecvente 10 activităţi ale utilizatorilor care şi-au achiziţionat recent un smartphone sunt, în ordinea popularităţii: să folosească aplicaţii pentru a anunţa unde se află (aplicaţii de check-in), să utilizeze aplicaţii cu hărţi pentru navigare sau pentru a obţine informaţii despre trafic, să urmărească transmisiuni TV pe Internet, să vizioneze filme, să se joace online, să vizioneze clipuri video în direct pe Internet, să se joace pe reţele sociale, să urmărească buletine de ştiri transmise în direct, să folosească Twitter-ul şi să citească sau să scrie pe bloguri.
Pentru utilizatori contează să fie conectaţi în permanenţă şi să aibă acces la instrumente şi servicii diverse. 

De cele mai multe ori, ei nu fac diferenţa între a deţine un smartphone şi aplicaţiile pe care le utilizează pe acest  dispozitiv. Cu toate acestea, aplicaţiile mobile sunt folosite în mod diferit pe cele trei pieţe. Astfel, utilizatorii indieni de smartphone-uri sunt mai interesaţi să descarce aplicaţii care le permit să îşi personalizeze telefoanele, cum ar fi screen saver-uri, teme şi wallpaper-uri diferite şi browsere third party, dar şi aplicaţii de social media şi jocuri. 

Pe de altă parte, ruşii utilizează cu precădere aplicaţii care să le uşureze viaţa de zi cu zi, cum ar fi aplicaţii de navigaţie şi hărţi, comparatoare de preţuri, scanere de coduri de bare, aplicaţii de traducere, dicţionare şi alte aplicaţii asemănătoare, în timp ce brazilienii folosesc mai ales aplicaţii menite să îi ajute să interacţioneze mai uşor unii cu ceilalţi.

49% dintre utilizatori folosesc aplicaţii de social networking

Totuşi, utilizarea aplicaţiilor este diferită de modelul observat pe pieţe dezvoltate. Spre exemplu, doi din cinci utilizatori vizitează rar sau chiar deloc platformele oficiale care comercializează aplicaţii şi descarcă, în schimb, aplicaţii de pe site-uri third party sau de pe forumuri. Aproape jumătate dintre utilizatori au descărcat mai întâi aplicaţiile pe un PC şi apoi le-au transferat către smartphone pentru a nu utiliza prea mult serviciile mobile de date.

În ceea ce priveşte rata de utilizare zilnică a aplicaţiilor, 49% dintre respondenţi au declarat că folosesc aplicaţii de social networking, 39% dintre ei aplicaţii de chat, 31% aplicaţii cu informaţii meteo, 26% aplicaţii de ştiri, 20% utilizează aplicaţii cu hărţi, GPS şi navigare şi 12% utilizează aplicaţii care le oferă informaţii despre trafic sau orare de transport.

„Aceste cifre subliniază interesul publicului pentru aplicaţii care să îi ajute să se descurce mai uşor în viaţa de zi cu zi şi să interacţioneze cu alţi oameni, cu locuri sau lucruri din mediul în care trăiesc. Noi credem că smartphone-urile şi aplicaţiile vor fi cei mai importanţi factori care vor transforma viaţa zilnică a oamenilor din ţări aflate în dezvoltare, pe măsură ce ne îndreptăm cu paşi repezi către o societate permanent conectată”, a comentat Sethi.

Cercetarea Ericsson ConsumerLab a fost realizată în rândul utilizatorilor de smartphone-uri cu vârste cuprinse între 15 şi 54 de ani care au accesat Internetul de pe smartphone-uri cel puţin o dată pe săptămână în trei pieţe cheie: India, Rusia şi Brazilia. Eşantionul de persoane chestionat pentru acest studiu este reprezentativ pentru utilizatorii de servicii de Internet mobil de pe aceste trei pieţe aflate în dezvoltare. Partea cantitativă a studiului a cuprins 1220 de chestionare online completate în Rusia şi Brazilia şi chestionare şi măsurători realizate direct pe dispozitivele a 5000 de utilizatori de smartphone-uri din India în 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu