Techcunch a
primit un pont cu privire la o nouă potenţială “vaca de muls” de la Zynga, un
titlu aflat în testare în Filipine, sub numele de “Big Harvest”. După aspect
cel puţin, pare o nouă iteraţie a mega succesului Farmville, fiind cel mai
probabil succesorul acestuia. Bineînţeles, produsul ar trebui să aibă şi o
serie de îmbunătăţiri, iar aparent acest lucru se manifestă în nişte detalii
aparent foarte puţin relevante pentru un non-jucator Farmville: arată puţin mai
tridimensional, recoltele culese se pot transforma în hrană, animalele se mişca
după ce au fost hrănite, ouăle şi laptele se pot folosi pentru a face plăcinte.
Din punctul meu de vedere, cam la fel de plictisitor ca primul joc. Şi eu mă
aflu oarecum în “target market-ul” jocului... dar nu mă atrage.
Bineînţeles, pentru că jocul este în
faza de testare, iar detaliile oferite înainte ca jocul să fie final, ar putea
să nu mai fie relevante în momentul lansării oficiale, Zynga, nu a dorit să comenteze informaţiile cu
privire la această continuare, mulţumindu-se să spună că vor folosi feedback-ul
de la jucători pentru a-şi îmbunătăţi produsele şi inovând în continuare. Cu
toate că partea de inovare este discutabilă, fiind vorba de mici îmbunătăţiri
minore la prima vedere, faptul că în produsul final se iau în calcul părerile
utilizatorilor, este destul de important, adaptarea în acest sens fiind
percepută pozitiv şi probabil contribuind la menţinerea interesului
utilizatorilor pe un termen mai lung.
Dar, cel mai important, Zynga trebuie
să aibă foarte foarte mare grijă cu modul în care îşi tratează “steaua”,
Farmville. În primul rând, din acest joc obţin cele mai mari venituri, din
ultimele rapoarte financiare, reieşind că din Farmville se obţin cei mai mulţi
bani, 29% din totalul veniturilor Zynga (acestea însumează în jur de 320 de
milioane de dolari). Mai mult decât atât, Facebook a obţinut 15% din veniturile
sale din primul trimestru al acestui an de la Zynga, fie din plăţi legate de
jocurile sale, fie din advertising; orice nou
produs sau declin în produsele Zynga are urmări financiare destul de
importante.
Bineînţeles, jocul are şi o bază uriaşă
de utilizatori iar prin
lansarea unui produs similar în cadrul aceleiaşi companii, poziţia Farmville ar
putea să fie periclitată. Acesta este în general un risc asociat punerii pe piaţă
a unui produs nou (o continuare) care este în competiţie directă cu un alt
produs de-al tău. De exemplu, veniturile obţinute de de Zynga din jocul Mafia
Wars au scăzut cu 26 de milioane de dolari în primul semestru comparativ cu
cele de anul trecut, iar acest lucru s-a datorat şi faptului că Mafia Wars 2 a
atras o bună parte din utilizatorii care plăteau bani serioşi în primul Mafia
Wars, dar în acelaşi timp, al doilea joc nu a mai reuşit să îi mai atragă pe
termen lung pe aceşti utilizatori. Vrei să lansezi ceva “nou”... dar cum vor
supravieţui şi celelalte produse ale tale atunci când utilizatorii vor trebui să
aleagă dintre produse?
Jucătorilor
de Facebook, voi aţi încerca cel de-al doilea joc? Aţi plăti bani pentru chestii
din Farmville 2.0?
Pentru o poză
cu viitorul Farmville, priviţi mai jos:
Sursa:
http://techcrunch.com/2012/05/11/zyngas-next-cash-cow-farmville-sequel-spotted-under-the-name-big-harvest/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu