duminică, 27 mai 2012

Lansarea unui Farmville 2.0: va aduce succes pentru Zynga sau declinul primului Farmville?



Techcunch a primit un pont cu privire la o nouă potenţială “vaca de muls” de la Zynga, un titlu aflat în testare în Filipine, sub numele de “Big Harvest”. După aspect cel puţin, pare o nouă iteraţie a mega succesului Farmville, fiind cel mai probabil succesorul acestuia. Bineînţeles, produsul ar trebui să aibă şi o serie de îmbunătăţiri, iar aparent acest lucru se manifestă în nişte detalii aparent foarte puţin relevante pentru un non-jucator Farmville: arată puţin mai tridimensional, recoltele culese se pot transforma în hrană, animalele se mişca după ce au fost hrănite, ouăle şi laptele se pot folosi pentru a face plăcinte. Din punctul meu de vedere, cam la fel de plictisitor ca primul joc. Şi eu mă aflu oarecum în “target market-ul” jocului... dar nu mă atrage.
Bineînţeles, pentru că jocul este în faza de testare, iar detaliile oferite înainte ca jocul să fie final, ar putea să nu mai fie relevante în momentul lansării oficiale, Zynga,  nu a dorit să comenteze informaţiile cu privire la această continuare, mulţumindu-se să spună că vor folosi feedback-ul de la jucători pentru a-şi îmbunătăţi produsele şi inovând în continuare. Cu toate că partea de inovare este discutabilă, fiind vorba de mici îmbunătăţiri minore la prima vedere, faptul că în produsul final se iau în calcul părerile utilizatorilor, este destul de important, adaptarea în acest sens fiind percepută pozitiv şi probabil contribuind la menţinerea interesului utilizatorilor pe un termen mai lung.
Dar, cel mai important, Zynga trebuie să aibă foarte foarte mare grijă cu modul în care îşi tratează “steaua”, Farmville. În primul rând, din acest joc obţin cele mai mari venituri, din ultimele rapoarte financiare, reieşind că din Farmville se obţin cei mai mulţi bani, 29% din totalul veniturilor Zynga (acestea însumează în jur de 320 de milioane de dolari). Mai mult decât atât, Facebook a obţinut 15% din veniturile sale din primul trimestru al acestui an de la Zynga, fie din plăţi legate de jocurile sale, fie din advertising; orice nou produs sau declin în produsele Zynga are urmări financiare destul de importante.
Bineînţeles, jocul are şi o bază uriaşă de utilizatori iar prin lansarea unui produs similar în cadrul aceleiaşi companii, poziţia Farmville ar putea să fie periclitată. Acesta este în general un risc asociat punerii pe piaţă a unui produs nou (o continuare) care este în competiţie directă cu un alt produs de-al tău. De exemplu, veniturile obţinute de de Zynga din jocul Mafia Wars au scăzut cu 26 de milioane de dolari în primul semestru comparativ cu cele de anul trecut, iar acest lucru s-a datorat şi faptului că Mafia Wars 2 a atras o bună parte din utilizatorii care plăteau bani serioşi în primul Mafia Wars, dar în acelaşi timp, al doilea joc nu a mai reuşit să îi mai atragă pe termen lung pe aceşti utilizatori. Vrei să lansezi ceva “nou”... dar cum vor supravieţui şi celelalte produse ale tale atunci când utilizatorii vor trebui să aleagă dintre produse?
Jucătorilor de Facebook, voi aţi încerca cel de-al doilea joc? Aţi plăti bani pentru chestii din Farmville 2.0?
Pentru o poză cu viitorul Farmville, priviţi mai jos:

Sursa: http://techcrunch.com/2012/05/11/zyngas-next-cash-cow-farmville-sequel-spotted-under-the-name-big-harvest/


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu