joi, 9 februarie 2012

Publicitatea-serviciu pentru afacerea on-line

Adancirea tot mai pronuntata in ultimele decenii a diviziunii muncii, cu scopul de a creste productivitatea si calitatea in economie a dus la aparitia de noi servicii, si implicit de noi specialisti capabili sa le presteze. Daca in cazul serviciilor prestate pentru populatie, de multe ori consumatorii prefera si reusesc sa se descurce singuri fara a suferi pierderi majore din aceasta cauza, cand vine vorba despre intreprinzatori, serviciile de buna calitate sunt adesea cruciale. O buna organizare a muncii, o planificare atenta a investitiilor sau o doza de know-how tehnologic, venite din afara, sub forma de serviciu prestat de catre un consultant de specialitate, poate aduce un nou suflu afacerii si o relansare in lupta cu concurenta.

Dinamica deosebita a afacerilor pe Internet amplifica nevoia unor interventii din exterior, pentru a putea tine pasul cu evolutia. Este si cazul publicitatii ce deserveste comertul electronic. Desigur ca exista si exceptii, atunci cand in cadrul firmei exista specialisti de profil, sau cand bugetul si dimensiunea afacerii nu permit inca o asemenea investitie. Majoritatea siturilor care doresc insa un loc fruntas in preferintele consumatorilor trebuie sa aiba si o strategie de publicitate online bine pusa la punct.

Avem la dispozitie unelte, spatiu virtual si prestatori de astfel de servicii. Cum alegem? In primul rand in functie de ceea ce-i lipseste afacerii noastre, tinand cont ca ea se desfasoara in mare parte pe Internet, daca analizam evolutia comertului electronic in ultimii ani.

Urmeaza apoi adevarata problema a multora dintre noi: banii. Cat ne costa sa facem din afacerea noastra una cunoscuta, cel putin in randul utilizatorilor Internet, un public deloc neglijabil. Potrivit unor studii s-a ajuns la concluzia ca din punct de vedere al costurilor este mai bine sa se utilizeze un site specializat pentru publicitate, decat un site de dimensiuni mari, insa trebuie avute in vedere urmatoarele amanunte: durata campaniei trebuie sa fie de 3-4 ori mai lunga, deci costul global creste, iar expunerea se face gradual, adica rezultatele se vad in perioade mai lungi de timp. De asemenea costul celor care opereaza campania este separat, ceea ce poate creste costul pe fiecare utilizator.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu