joi, 9 februarie 2012

Comertul electronic

Comertul electronic (e-commerce) cuprinde toate tranzactiile comerciale dintre parteneri fara contact fizic direct, prin schimb electronic de date. Pentru schimbul de informatii se poate utiliza telefonul, faxul, e-mailul, Internetul.

Notiunea de comert electronic este cuprinsa in sfera mai dezvoltata a afacerilor electronice (e-business) care cuprinde cumpararea-vanzarea de bunuri pe Internet si capacitatea firmelor de a oferi diferite servicii, de a mentine o legatura cu partenerii de afaceri, de a realize publicitate si alte activitati promotionale, dar si de a efectua tranzactii on-line.


Comertul pe Internet este cea mai noua si complexa modalitate de a face comert electronic, ce pune in valoare avantajul dimensiunii actuale impresionante a retelei Internet, al dezvoltarii in ritm ametitor a tehnologiei integrate in sistemele de calcul precum si a aplicatiilor destinate rularii pe acestea; este sectorul de vanzare cu cel mai accelerat ritm de dezvoltare in ultimii ani, insumand aproape toate avantajele celorlalte optiuni de comecializare electronica, depasindu-le si uneori inlocuindu-le treptat pe acestea.

Din punct de vedere al partilor ce iau parte la actul de comert, exista 2 mari grupe de E-commerce:

· Business-to-business (B2B): participantii sunt companii sau alte organizatii, care fac schimburi comerciale între ele

· Business-to-consumer(B2C): model de comert electronic in care companiile vand la cumparatori individuali (persoane fizice)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu