joi, 9 februarie 2012

Aspecte ale unui magazin virtual

Pentru realizarea unui magazin virtual trebuie sa existe o sincronizare intre diverse aplicatii si furnizori, pentru o buna functionare a acestuia.

Tinand cont de faptul ca este vorba despre un magazin principalul element il constituie produsul. Referitor la acest aspect trebuie studiat in detaliu caracteristicile produsului care va fi vandut. Caruciorul de cumparaturi (shopping cart) este tehnologia care sta la baza comertului electronic. In cadrul acestuia sunt prezentate imagini ale produselor, descrierea acestora, preturi, modalitati de alegere a cantitatii pe care cumparatorul doreste sa o achizitioneze, verifica datele introduce, expune valoarea toatala a cumparaturilor.

Un alt aspect foarte important pentru cumparator este legat de securitatea pe care magazinul o ofera. In cazul comertului electronic principala suspiciune este legata de plata produselor, deoarece exista riscul ca datele cartilor de credit sa fie interceptate. Datorita tehnologiei avansate se folosesc servere securizate de date, care sunt verificate si confirmate printr-un Certificat Digital.

Pentru realizarea procesului de comert pe Internet, trebuie sa se realizeze in primul rand o comanda de produse. De obicei comanda se realizeaza prin completarea unui formular on-line, ce contine datele necesare tranzactiei.

In cadrul comertului pe Internet, se defineste un cont de comerciant, care este diferit de conturile bancare ce permit plati prin carti de credit ale clientilor. Acest tip de cont contine un numar de identitate (merchant ID) si un terminal la punctual de vanzare POS (point of sales). Prin acest terminal sunt citite si inregistrate informatii despre comparator de pe banda magnetic a cartii de credit. Aceste informatii sunt apoi transmise catre institutiile autorizate pentru procesarea platii, dupa verificarea creditului.

Pentru plata produselor comandate pot exista ami multe posibilitati, in functie de site-ul de comert electronic. De exemplu pentru comertul de tip B2C cea mai utilizata metoda de plata este cea cu cartea de credit, la cele de tip B2B se utilizeaza viramantele bancare si ordinele de plata. La acest tip de comert electronic fiind implicate firme, de obicei se solicita eliberarea de factura. In acest caz este important sa se verifice solvabilitatea clientului.

Pentru a avea success pe Internet, publicitatea si strategiiile de marketing devin factori foarte importanti. Ca si mijloace de promovare se folosesc banerele, care sunt link-uri grafice plasate la inceputul paginilor care inregistreaza traficul cel ami mare intr-un site. Un alt mijloc de promovare il reprezinta programele Afiliate, programe ce stimuleaza vanzarea produselor prin oferirea de comisioane celor care se inscriu si isi vand produsele prin intermediul lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu