luni, 5 septembrie 2011

Uite cum poţi să călătoreşti gratis!

Te-ai gândit vreodată că îţi poţi face vacanţa gratis? Adică să nu ai grija cheltuielilor de cazare, eventual nici a celor pentru mâncare! Nu, nu e o glumă! În lume couchsurfingul (n.red. surfingul de canapea) face de ceva timp ravagii. În ”sistem” a intrat şi un hunedorean, care şi-a amenajat o cabană... altfel!


Mihai Bursesc a descoperit "couchsurfing-ul" în urmă cu patru ani, când studia în Danemarca. Ulterior, şi-a amenajat o cabană într-o fostă fierărie de la poalele Retezatului, unde până acum a cazat gratuit peste 2.000 de oameni, plecând de la principiul că "lumea poate fi văzută şi cu buzunarele goale".

"Couchsurfing-ul este o adevărată comunitate care a împânzit lumea întreagă. Sute de mii de membri ai acestei comunităţi merg prin ţări străine unde li se pun la dispoziţie, gratuit, din partea altor membri, mâncare şi cazare, iar gazdele devin ghizii străinilor. Toate contactele se iau de pe internet, pe site-ul www.couchsurfing.com . Frumuseţea couchsurfing-ului ca ospitalitate organizată este că e dezinteresată, adică nu sunt obligaţii. Poţi să cazezi turişti sau poţi să te cazezi la ei fără să fie obligatorie reciprocitatea. Am cazat, în decursul a patru ani, cam 2.000 de oameni şi eu am fost în vreo 15 ţări din Europa. Nu pot să ajung acasă la toţi care mi-au trecut pragul cabanei. Mă costă bani să ajung acolo şi fiind mobilitate socială unii care lasă adresa acum peste patru ani nu mai e valabilă", a povestit Mihai Bursesc pentru agenţia Mediafax.

El a aflat despre "surfing-ul de canapea" în urmă cu patru ani, când era la studii în Danemarca. "Când am revenit în România, în 2007, am început şi eu să ocup cum trebuie de modul acesta de a face turism, mai ales că aveam o amică la Cluj care avea ceva experienţă în couchsurfing, iar noi aveam mulţi prieteni comuni. Acesta a fost începutul", spune Mihai Bursesc.

Hunedoreanul şi-a făcut un cont pe site-ul de couchsurfing şi astfel oameni din toată lumea cărora le place să călătorească au început să îl contacteze şi să vină la el, la Sălaşu de Sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu