joi, 8 septembrie 2011

Apple preț realist?


Un contemporan entertainer ar scrie în locul meu Apple! Apple! Nu mai pot cu Apple! Cu toate că în această privință sunt complet de acord cu acest anonim entertainer nici nu pot în subiectivismul meu pur să nu i-au în considerare că cel puțin 86 de milioane de oameni dețin cel puțin un produs marca Apple, că activele Apple însumând 76 de miliarde de dolari ar fi evitat haosul generat pe burse de lipsa de lichiditatea a Guvernului american acum câteva luni sau că Apple are o capitalizare de piață de aproximativ 300 de mld de dolari, aproape de nivelul capitalizării întregului sistem bancar european. De aici și chintesența problemei mele legată de acest gigant it, undeva adânc în conștiința mea de consumator ideal, poate motivată de cunoștințele economice sau fie doar de propriul bun simț, am vaga impresie că profiturile uriașe sunt realizate doar prin promovarea unei politici de preț cel puțin de lux dacă să nu spunem mai plastic ca fiind de-a dreptul dubioase. În ultimul raport financiar publicat, organizația Apple are o marjă netă de profit de 40,9 %, marja unei companii care în realitate nu produce nici măcar unul din dispozitivele pentru care la fiecare lansare se fac cozi interminabile. Toate produsele Apple se fabrică la multele unități de producție ale organizației Foxconn cu cel mai mic cost posibil. Oare acest cost mic de fabricație rezultă într-un preț mai mic pentru consumatorul final sau un profit mai mare pentru o anumită organizație care nu are nicio legătură cu pomicultura?

Acum sigur fiecare client al acestei organizații se va ridica și va spune că plătește pentru cel mai bun mix de calitate, design și inovație. Pentru a-mi dovedi mie însumi că sunt doar motivat de subiectivism am decis să compar macbook-urile atât de râvnite cu restul producătorilor pe piața românească. Pentru o comparație pertinentă am apelat la cel mai mare retailer din domeniul it de pe piața noastră și anume Emag. Am plecat de la idea unei configurații cât mai similare pentru a realiza o comparație cât mai pertinentă.


Apple MacBook Pro 17

procesor

Intel® CoreTM i7 2.2GHz

memorie ram

4GB

ecran

17 LCD LED

hard disk

750GB 5400rpm

placa video

AMD HD6750M 1GB

multimedia

DVD RW

comunicații

802.11 n și bluetooth

alimentare

Li-Polymer

greutate

3Kg

garanție

12 luni

materiale folosite

aluminiu

PREȚ

11719 RON


Dell XPS 17


procesor

Intel® CoreTM i7 2.2GHz

memorie ram

8GB

ecran

17.3 LCD LED

hard disk

1TB 7200rpm

placa video

Nvidia GT555M 3GB

multimedia

Blu-Ray

comunicații

802.11 b/g/n și bluetooth

alimentare

LI Ion 9 celule

greutate

3.53Kg

garanție

36 luni

materiale folosite

aluminu adonizat și magneziu

PREȚ

6629 RON




MSI GT780R-232NL


procesor

Intel® CoreTM i7 2GHz

memorie ram

8GB

ecran

17.3 LCD LED

hard disk

1.5TB

placa video

Nvidia GTX560M 1.5GB

multimedia

Blu-Ray

comunicații

802.11 b/g/n și bluetooth

alimentare

LI Ion 9 celule

greutate

3.9Kg

garanție

24 luni

materiale folosite

aluminiu adonizat negru și plastic

PREȚ

6829 RON




HP EliteBook 8560p


procesor

Intel® CoreTM i7 2.7GHz

memorie ram

4GB

ecran

17 LCD LED

hard disk

128 SSD

placa video

AMD HD6450M 1GB

multimedia

DVD RW

comunicații

802.11 b/g/n și bluetooth

alimentare

LI Ion 6 celule

greutate

2.85Kg

garanție

36 luni

materiale folosite

plastic și aluminiu

PREȚ

6639 RON


Din cele de mai sus putem observa vârfurile de gama în ceea ce privește notebook-urile de la Apple, HP, Dell și MSI. Deși toate au configurații tehnice foarte asemănătoare putem observa că doar unul dintre aceste produse se remarcă din perspectiva prețului. Acum nu vreau să fiu cârcotașă însă nu cred că deferența sesizabilă de preț este generată de o activitate febrilă filantropică sau o la fel de uimitoare investiție în pomicultura sus menționată. Poate calitatea materialelor folosite face diferența dacă la capitolul performanțe Apple este chiar întrecut de ceilalți umili producători. Și din această perspectivă putem observa că totuși umilii sunt în pas cu Apple. Atunci care este secretul? Oare o fi în realitate o intersecție perfidă a cereri și a ofertei motivată de o falsă senzație de exclusivitate? Dar cum poți fi exclusiv într-un club de 86 de milione de oameni?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu