joi, 8 septembrie 2011

Google AdSense


Google AdSense este un sistem avansat de publicitate, lansat de catre Gigantul Google, care afiseaza reclame sub forma de text si imagini, pe site-urile partenere. Oricine se poate inscrie ca partner Google, inscrierea fiind gratuita.
Proprietarii de site-uri trebuie sa ia in vedere acest program, chiar daca respectivul site este conceput doar pentru scopuri informative, se poate participa la acest program de publicitate si castiga bani din AdSense (sau sa se castige bani cat sa fie finantate costurile lunare de intretinere ale site-ului).
Google Adsense pune la dispozitie un numar foarte mare de formate (dimensiuni) de reclame imagine, text si mai nou format video. Inserarea reclamelor in pagina este foarte usoara. In contul Google Adsense, fiecare specifica tipul de reclama, formatul si culorile dupa care se genereaza, un cod pe care il insereza fiecare in paginile sale dar si locul unde se doreste ca reclama sa fie afisata. Se poate folosi acelasi cod pentru orice site deci nu mai este nevoie sa se astepte raspunsul daca este acceptat al doilea site.
De fiecare data cand pagina este vizualizata, bot-ul Adsense preia informatii de la Google, si astfel stie ce reclame sa listeze. Daca pagina nu este inscrisa in motorul de cautare Google atunci bot-ul va scana pagina pentru a determina ce reclame relevante sa afiseze. Bot-ul Adsense poate fi usor identificat in log-urile server-ului pentru ca este denumit: Mediapartners – Google/L.1.
Google Adsense preia reclamele prin programul Google AdWords. Google AdWords este un program care permite celor care doresc sa plateasca pentru a li se afisa reclama – sa liciteze pentru cuvintele cheie alese. De exemplu, daca pe pagina unde ai inserat codul Adsene este un articol care contine cuvantul cheie „promovare online” – si pentru care si cel care a platit a licitat pentru acest cuvant, atunci s-ar putea ca reclama lui sa apara pe pagina ta.
Chiar daca sunt multe etape care ruleaza in spatele „scenei”, afisarea reclamelor este foarte rapida, si in opinia mea, are o acuratete foarte mare.
Castigarea anumitor venituri din acesta activitatea depinde de un anumit numar de factori si anume: numarul de pagini vizualizate pe zi, numarul de vizitatori unici (recomandabil peste 500) si procentul de vizitatori unici noi pe zi (recomandabil sa fie de cel putin 15%-20%), tema site-ului, pretul stabilit de cel plateste pentru fiecare click pentru reclama sau numarul de persoane care dau click pe reclame. Asta nu inseamna ca daca o pagina primeste doar cateva sute de vizitatori pe zi, se primesc mai putini bani, de fapt site-urile care au un trafic redus pot sa genereze mai multi bani daca tema site-ului acopera o piata competitiva.
Google a crescut rigorile inscrierii si acceptarii in acest program. Trebuie indeplinite mai multe criterii inainte de a fi acceptat:
Site-ul trebuie sa fie de forma www.domeniu.ro si nu domeniu.ro/siteulmeu. Asta inseamna ca nu te poti inscrie cu un blog gratuit sau cu o gazduire gratuita. AdSense nu va aproba niciodata acest lucru.
- Numele domeniului trebuie sa fie inregistrat si activ cu minim 6 luni inainte de a te inscrie
- Informatiile de inregistrare pe care le-ati oferit in timpul inscrierii la AdSense trebuie sa fie identice cu informatiile oferite in timpul inregistrarii domeniului.
- Site-ul trebuie sa contina informatii substantiale si originale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu