miercuri, 12 octombrie 2011

Twitter si impactul asupra mediului de afaceri

In ultima perioada companiile se bazeaza foarte mult, in cadrul strategiilor de promovare si de marketing, pe impactul fabulos care il au retelele de socializare. Numarul de tweet-uri si de „Like”-uri stranse de site-ul unei firme pot duce la cresterea pozitionarii acestuia in motoarele de cautare.

Chiar daca Facebook primeaza cand te gandesti la retete de socializare, vom incerca sa prezentam in acest articol avantajele utilizarii unei alte retele de socializare: Twitter. Luand in considerare numarul limitat de caractere, 140, care il pune la dispozitie, multe persoane care lucreaza in industria de profil au fost si sunt in continuare sceptice de impactul pe care l-ar putea avea in campania de marketing. Insa, Twitter reprezinta o modalitate buna de extindere si va permite sa interactioanti cu utilizatorii din intreaga lume prin trimiterea a 3 tipuri de mesaje:

- Mesaj scurt adresat unei grup de persoane in scop publicitar;

- Mesaj scurt adresat unei persoane specifice in scop publicitar;

- Mesaj scurt privat adresat unei anumite persoane.


Pe scurt Twitter reprezinta un instrument prin care se incearca creea unor relatii cu potentialii clienti, mentinerea si cultivarea acestora. Tinand cont de aceasta afirmatie, puteti utiliza aceasta retea de socializare pentru a:

- Dezvolta si promova brand-ul;

- Interactiona cu clientii dvs;

- Monitoriza discutiile utilizatorilor care au legatura cu compania si brand-ul dvs;

- Promova evenimente viitoare;

- Promova continut creat de dvs.(postarile in blog, articole in site, seminarii online, etc);

- Dezvolta relatii directe cu jurnalisti sau bloggeri pentru o mai buna promovare online.


Va intrebati ce tweet-uri puteti trimite?

- Impartasiti cu clientii dvs utimile nouatati din firma;

- Postati un link catre un blog sau articol interesant care are legatura cu domeniul de activitate si chiar catre un videoclip de pe Youtube;

- Postati detalii catre evenimentul pe care il veti organiza sau la care sunteti invitati sa participati;

- Promovati-va continutul din site/blog;

- Interactionati cu alte persoane trimitand un mesaj utilizand semnul „@”;

- Raspundeti cand o persoana comenteaza la ceea ce ati postat.


Utilizati Twitter in campaniile de marketing

1. Cu ajutorul acestuie retele de socializare incercati sa atrageti cat mai multi vizitatori catre site-ul dvs. Postati link-uri catre site-ul dvs. si daca continutul pe care il prezentati este cat mai atractiv, veti observa ca si alti utilizatori Twitter pot utiliza link-urile dvs ca si recomandare catre prietenii lor.

2. Cum am prezentat si mai sus, puteti posta si promova evenimentele pe Twitter si veti descoperi ca este modalitate excelenta de interactiona cu persoanele care sunt cu adevarat interesate de produsele si serviciile oferite. Nu uitati sa postati o recenzie pe blog despre modul in care s-a desfasurat evenimentul respectiv si impartasiti utilizatorilor link-ul catre pagina respectiva.

3. Oamenii care sunt pasionati sa descopere lucruri interesante pe internet, vor fi cei mai fericiti daca veti prezenta link-uril catre noile module pe care le-ati dezvoltat in cadrul site-ului. Urmariti sa fie cate mai interactive si usor de utilizat, avand ca finalitate un clasament sau interpretarea unor date.

4. Urmariti sa va construiti o reputatie cat mai buna in domeniul de activitate prin trimiterea de mesaje care au legatura cu articole de specilitate, sfaturi utile sau detalii in legatura cu noutatile pe care le pregatiti in viitor pentru clienti. Adaugati link catre site-ul dvs. sau catre cele de specialitate.

In prezent, utilizatorii sunt cei mai mari consumatori de informatie si media si isi aleg singuri modalitatea prin care sa intre in contact cu acestea. Marketingul se bazeaza mult pe interactiunea de pe bloguri, publicarea de continut cat mai folositor, optimizarea site-urilor pentru a fi cat mai usor de gasit in cautari si nu in ultimul rand, mediile si retelele de socializare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu