Multe companii au inceput propria lor campanie de marketing pe retelele sociale. Si-au creat o pagina de Facebook sau Twitter ….si cam atat. Problema este ca majoritatea nu stiu cum sa administreze cu succes aceste conturi pentru a avea niste beneficii pe termen lung. Agentia de branding Limonade a realizat o lista cu 10 reguli de baza pentru comunicarea corporate pe retelele de socializare.
1. Actualizare! Regula asta nici nu ar trebui sa fie pe lista, dar multi uita cat este de important sa-ti actualizezi contul zilnic. Daca nu faci asta, atunci cand clientii intra pe pagina si o vad inactiva, cel mai sigur, se vor indrepta catre concurenta.
2. Nu vinde direct! Nu trebuie sa „tipi” la consumatori spunandu-le sa cumpere produsul/ serviciul tau. Social media este menita sa te conecteze cu potentialii clienti, sa va cunoasteti, nu sa vinzi.
3. Comunica cu publicul. Daca nu simti ca este necesar sa le raspunzi la comentarii sau la intrebari, daca nu te implici in conversatiile de pe pagina ta, atunci social media nu este pentru tine.
4. Alege cu intelepciune. Ce spui va ramane pe vecie inregistra pe internet. Alege cu atentie mesajele pe care le scrii pe pagina ta, ca si cum ar fi pentru cel mai prestigios ziar.
5. Nu raspunde prietenilor furiosi. Unii pot avea doar o zi proasta. Nu indeparta nici un comentariu negativ. In schimb, ignora daca este doar un singur comentariu sau gaseste solutii pentru a rezolva „problema” daca sunt mai multi care au ceva de reprosat.
6. Fa legaturi cu altii. Daca ai gasit ceva interesant (si relevant) pe web, impartaseste asta pe pagina ta de Facebook sau Twitter . Doar asigurate inainte de a posta ca informatia este relevanta pentru afacerea ta.
7. Impartaseste! Nu iti fie frica sa arati potentialilor clienti ca firma e compusa din oameni. Poti posta poze de la teambuilding-uri sau chiar de la birou. Astfel esti mai aproape de omul- client.
8. Fa-ti o strategie. Daca faci ceva o data pe saptamana, in aceeasi zi in fiecare saptamana, prietenii tai se vor obisnui cu asta si vor reveni pe pagina stiind exact ce „cauta”. De exemplu, daca esti magazin online si in fiecare luni postezi colectii cu accesorii, userii vor sti pentru ce sa revina pe pagina ta.
9. Fa trimitere pe site-ul tau. Daca ai scris un articol nou si interesant, sau ai lansat un produs / serviciu nou, este normal sa-ti informezi fanii. In schimb nu uita ca nu asta este singurul scop al paginilor de pe retelele sociale.
10. Fa-ti cunoscute paginile! Daca ai cont pe Facebook, Twitter, YouTube spune tuturor. Pune pe site, pe cartile de vizita sau in magazin insemnele retelelor unde puteti sa pastrati mai usor legatura. Daca sunt adeptii business-ului tau, vor fi incantati sa-ti dea un „like” .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu