CV-ul tradiţional nu mai este suficient atunci când vrei să te angajezi, spun recrutorii. În epoca reţelelor de socializare, angajatorii îţi urmăresc profilul online, pe LinkedIn, Facebook sau Twitter.
Prezenţa activă în social media îţi creşte şansele de angajare în firme de prestigiu
Este esenţial să-ţi creezi un profil online care să te reprezinte, spun recrutorii, astfel încât căutarea pe Google a numelui tău să atragă cel puţin 2-3 pagini care să te avantajeze.
"În condiţiile în care competiţia pe joburi este în creştere, trebuie să-ţi construieşti o prezenţă online care să te asigure că angajatorii te-au remarcat în modul dorit", spune specialistul în resurse umane Lance Concannon.
1. Actualizează-ţi CV-ul online din LinkedIn. Tot mai mulţi angajatori tind să facă un research online cu privire la candidaţii selectaţi. Este preferabil să ai un CV actualizat, să postezi fotografii business şi să-ţi adaptezi status-ul în funcţie de mesajul pe care vrei să-l transmiţi.
2. Intră în grupurile de pe Facebook şi LinkedIn alcătuite din profesionişti care activează în domeniul tău. LinkedIn este un instrument eficient pentru a-ţi consolida o reţea profesională care să-i impresioneze pe recrutori. Uneori şi pagina de Facebook îi poate lămuri pe angajatori cu privire la calitatea relaţiilor tale profesionale.
3. Contactează-i pe LinkedIn pe recrutorii preferaţi. Reţeaua de contacte profesionale îţi permite să te "împrieteneşti" online cu recrutorii firmelor care te interesează. Trebuie să cauţi care dintre relaţiile tale te-ar putea introduce în grupul dorit. Îi poţi atrage pe recrutori prin discutarea celor mai noi trenduri din industrie.
4. Comentează pe blog subiectele fierbinţi din industria ta. Este o metodă extrem de eficientă să-ţi creşti vizibilitatea aceea de a-ţi crea un blog profesional. Poţi astfel să te poziţionezi ca expert într-un anumit domeniu şi să arăţi că eşti la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul tău.
5. Fă trimiteri din industrie pe Twitter. Dacă nu te simţi confortabil cu postarea regulată de texte pe blog, poţi să te rezumi la mesaje scurte trimise pe Twitter. Poţi trimite link-uri pe care le consideri relevante pentru domeniul tău, însoţite de scurte comentarii. Dacă scrii pe blog, poţi să-ţi faci remarcate articolele prin Twitter.
Toate acestea sunt metode de a-ţi consolida brandul personal. Este cea mai sigură cale de a-ţi crea noi oportunităţi de angajare, spun specialiştii HR.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu