Site-urile “cârlig” atrag diverşi utilizatori deoarece oferă ceea ce ei doresc, de obicei informaţii. Teoretic, toate site-uril oferă informaţii, dar cele “cârlig” sunt destinate special să “agaţe” utilizatorii.
Exemplu: Presupunem că dorim să vindem o carte referitoare la promovarea unei afaceri pe internet. În acest caz, vom crea un site care să ofere informaţii despre marketing, publicitate, management, etc., care va fi actualizat o dată pe săptămână şi revăzut o dată la şase luni. Acest site cu siguranţă va atrage vizitatori bine determinaţi. În cadrul acestei pagini, vom aminti despre cartea noastră şi vom insera un banner care are legătura cu site-ul în care se vinde efectiv cartea.
Un avantaj major al acestei metode de comunicare îl reprezintă faptul că putem promova afacerea noastră în mai multe locuri. Grupurile de ştiri selectate de noi nu ne lasă să facem publicitate unui produs întotdeauna, dar primesc cu mare satisfacţie apariţia unui nou site care tratează tema lor!
Site-ului “cârlig” i se poate face mai uşor publicitate în reviste, ziare, rapoarte on-line. Întotdeauna sursele de informaţii oferite gratis pe Web vor atrage vizitatori! Aceste site-uri nu reprezintă decât lansarea spre site-ul dorit. Totuşi, informaţiile oferite în site-ul “cârlig” trebuie să fie reale şi folositoare, dar nu complete…cine doreşte totul va trebui să achiziţioneze cartea noastră.
Odată obţinut acest trafic către site-ul “cârlig”, i se pot găsi şi alte întrebuinţări.
Un site “cârlig” comun îl reprezintă listele de legături care îi ajută pe utilizatori să obţină informaţii pe o anumită temă dintr-un singur loc. Pentru a realiza acest tip de site, toată munca noastră constă în cercetare, iar utilizatorii vor beneficia de realizările noastre.
Se recomandă să se folosească cât mai mult site-uri “cârlig” de diverse tipuri şi teme: “Cele mai recente cărţi despre publicitate”, “Marketing online”, “Cum investim profitabil”, “Cum găsim un loc de muncă”, “Cele mai interesante site-uri despre marketing”, “Cum putem câştiga bani”, etc.
Site-ul “cârlig” ideal este: căutat, interesant, impresionant, relevant, şi actualizat.
Scopul acestui site este de a atrage vizitatori ce sunt în căutare de informaţii – deci vom crea unul care se adresează aceluiaşi segment ca al nostru. Conţinutul, pe lângă faptul că are informaţiile cele mai cerute, trebuie realizat într-un mod cât mai atrăgător şi interesant. Utilizatorii vor judeca afacerea noastră mai întâi după designul site-ului, deci realizarea lui trebuie să fie profesionistă – este necesar a fi găsit acel lucru care este unic, care nu se mai găseşte pe alte site-uri: o declaraţie a unei somităţi, o fotografie inedită, un serviciu nou, etc. De asemenea, conţinutul trebuie să fie folositor cititorilor pentru a reveni. Site-ul “cârlig” este necesar a fi actualizat pentru că utilizatorii poate nu vizitează site-ul nostru de prima dată – ei au nevoie de motive ca să revină în site-ul “cârlig”. Revenind, există mai multe şanse de a vizita site-ul nostru.
Pentru a revizui mereu site-ul, se recomandă:
· schimbarea formatării în funcţie de trend;
· adăugarea de noi informaţii;
· adăugarea de noi elemente sau facilităţi;
· îmbunătăţirea designului;
· folosirea de noi componente.
Utilizatorii caută informaţii de ultimă oră, deci vor aprecia efortul care este depus pentru ei dacă datele furnizate se schimbă lunar sau chiar săptămânal. Efortul nostru va fi recompensat cu fidelitatea lor. Mai mult decât atât, le putem soloicita adresa de e-mail pentru a le trimite un newsletter periodic. Cu aceste e-mail-uri putem alcătui o puternică bază de date şi lansa o campanie de marketing direct.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu