sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Reducerea cheltuielilor operaţionale în cadrul companiei Orange

Ca măsuri pentru reducerea costurilor operaţionale, începând cu luna ianuarie a anului 2010, Orange a externalizat cea mai mare parte a departamentului de serviciul de relaţii cu clienţii, activitate ce a fost preluată de companiile de outsourcing EasyCall şi Business Relations. În ţara noastră, Orange România desfăşoară şi activităţi de back office pentru subsidiarele France Telecom din Belgia şi Elveţia, activităţi ce constau, în mare parte, în activarea de abonamente şi verificarea datelor de identificare ale clienţilor din aceste ţări. Pentru reducerea cheltuielilor salariale de la nivelul acestui sector de operaţiuni internaţionale, considerat ca şi centru de cost, compania va reloca actualii angajaţi(http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-5463279-orange-romania-170-angajati-temporar-ale-caror-contracte-incheie-parasesc-compania.htm) pe departamente aducătoare de venituri (vânzări, marketing, retenţie şi loializare, recuperări debite), iar activitatea va fi predată filierei Orange din Republica Moldova. Debutul acestui proces a avut loc în luna iulie 2009.

Părerea mea este că în eventualitatea în care veniturile ar înregistra o scădere drastică, pentru a nu reduce şi profitul, se pot institui măsuri de diminuare a comisioanelor acordate personalului din vânzări, precum şi o reducere a cheltuielilor de marketing şi publicitate.

Tot ca măsură de reducere a cheltuielilor cu chiria pentru sediu, va începe un proces de mutare a unor spaţii de birouri aflate actualmente în sediul Europe House din Piaţa Victoriei în sediul din Pipera (http://www.infobancare.ro/cauta-sediul-orange-pipera-adresa) , aflat în incinta Parcului Comercial Iride.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu