sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Investiţii pentru dezvoltarea serviciilor destinate clienţilor persoane juridice & clienţilor prepay,principalii aducători de venituri în firma Orange


Informaţiile financiare de la sfârşitul anului 2008 reflectă faptul că veniturile realizate de Orange România din vânzarea de abonamente au fost cu aproximativ 30% mai mari decât veniturile din comercializarea cartelelor preplătite (http://www.stiri21.ro/romania-cea-mai-mare-crestere-de-autoutilitate-tags.html). O mare parte din veniturile din abonamente (aproape jumătate) au provenit de la clienţii din segmentul Business.

O importanţă semnificativă a faptului că Orange s-a impus ca lider de piaţă, în faţa celorlalte companii concurente, a avut-o şi faptul că segmentul prepay (http://www.orange.ro/prepay/services-ro.html) nu a fost ignorat. Pentru anul 2011, se doreşte, din câte m-am informat, dezvoltarea acestui segment, prin lansarea de oferte ieftine şi avantajoase pentru cei care folosesc acest tip de servicii şi remodelarea metodelor de promovare. Sistemul prepay, care până în anul 2007, era mai scump pentru client decât sistemul de abonament, va trebui să devină mult mai accesibil, să ofere un număr mai mare de minute şi bonificaţii şi să beneficieze de o promovare simplă şi apropiată faţă de posibilii utilizatori. Decizia de a canaliza numeroase eforturi către acest segment de utilizatori trebuie să ia în considerare şi numărul ridicat de rezilieri de abonamente înregistrat la finele anului 2008, şi, în condiţiile în care, actualmente, clientul poate părăsi reţeaua păstrându-şi numărul de telefon, este mult mai avantajos să îl păstrezi, fie şi ca utilizator prepay.

Eu consider că în vederea reducerii cheltuielilor de convorbiri telefonice ale clienţilor persoane juridice, principala sursă aducătoare de venituri din Orange România, echipa de telemarketing se orientează prin promovarea intensă către aceștia a serviciilor de ADSL (http://www.phorum.ro/showthread.php?p=53365) şi modem portabil, ca alternativă faţă de internetul prin cablu de care beneficiază majoritatea corporaţiilor româneşti.

Părerea mea este că eforturile departamentului tehnic ar trebui orientate și în activităţi de cercetare-dezvoltare a reţelei ADSL, în vederea acoperirii 3G a unei părţi cât mai mari din teritoriu, precum şi în asigurarea unei viteze mari de navigare (de exemplu: 7.2 Mbps).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu