joi, 6 ianuarie 2011

Publicitatea tv vs publicitatea online

Agenţii de publicitate şi reţelele de televiziune se întreabă care funcţionează mai bine : publicitatea pe internet sau prin televiziune?
Agenţiile de marketing cheltuie aproximativ 20% din bugetele de publicitate pentru marketing online, şi ei, precum şi clienţii lor, sunt interesaţi de efectul pe care îl produc anunţurile online în comparaţie cu publicitatea TV.
În timp ce reclamele TV sunt lungi, perturbatorii şi uşor de evitat, cea mai mare parte din publicitate online este concisă şi de multe ori n-o poţi evita, indiferent dacă aceasta constă într-un banner pe un site sau o minireclamă înainte de a începe un program online.
De asemenea, folosind anunţuri direcţionate, telespectatori diferiţi online pot vedea reclame diferite pe aceeaşi pagină.
Companiile de cercetări de marketing au dezvoltat metode diferite pentru a evalua cât de eficiente sunt anunţurile la TV şi internet. Unele utilizează sondaje pentru a vedea ce reclame TV îşi reamintesc telespectatorii, sau plasează "cookies" pe hard drive-uri astfel încât să ştie când aceştia sunt expuşi unui anunţ online.
Altele testează cum sunt plasate anunţurile publicitare la TV, internet sau săli de cinema.
Folosirea acestor instrumente este încă în fază incipientă, dar cercetari recente sugereaza că publicitatea online ar fi mult mai eficientă.
NBC a realizat un sondaj on-line iar rezultatul a fost că anunţurile pe internet provoacă un impact mai mare decât cele de pe TV. Ei au descoperit că anunţurile on line sunt mai distractive şi mai puţin perturbatoare pentru privitor. Atunci când mesajul potrivit este plasat în partea dreaptă, publicul într-adevăr răspunde mesajului şi agenţii de publicitate câştigă. Aceste rezultate combinate cu prezenţa zilnică pe internet pot conduce la creşterea importanţei publicităţii online faţă de anunţurile TV.
Potrivit studiilor, taxa medie pentru un anunţ online este de 54 dolari pentru fiecare clic pe Google Ads, spre deosebire de 1000 dolari – inch/coloană din New York Times.
Există nesfârşite posibilităţi în funcţie de bugetul alocat. În cazul în care sunt posibilităţi atât pentru marketing tradiţional cât şi online, cum se va şti care format ar trebui folosit? Trucul constă în a găsi posibilităţi de a încerca ambele formate de marketing.
Preţurile pentru publicitatea imprimată se bazează pe dimensiunea publicaţiei şi cantitatea de spaţiu cumpărat, în timp ce difuzarea la radio / TV preţurile se bazează pe estimarea audienţei publicului şi durata anunţului publicitar.
Anunţurile Google sunt „ pay-per-click”, ceea ce înseamnă că se plăteşte de fiecare dată când cineva face clic pe anunţ. O altă metodă ar fi ca taxa să fie percepută de fiecare dată când anunţul este afişat şi se foloseşte mai ales în rândul revistelor on-line.
Ambele modele par foarte diferite, dar rezultatele lor ar putea fi comparate prin rata de răspuns. La sfârşitul anului, obiectivul principal este creşterea vânzărilor şi efectul anunţului.
Costul de imprimare este întotdeauna mai scump, la fel cum costul pentru difuzarea la radio/TV este mai scump decât cel de imprimare, dar această analiză nu măsoară puterea efectului generat. Există o teorie care sugerează că notorietatea brandului nu ar putea fi dezvoltată sau consolidată prin marketing online, spre deosebire de publicitatea TV, unde totul conduce la cunoaşterea şi dezvoltarea lui.
Psihologia clientului joacă un rol important în ambele formate. Anunţurile tradiţionale ajung la telespectatori / clienţi indiferent de activitatea pe care o desfăşoară, în timp ce reclamele online ajung la client în timp ce el se află în căutarea unui anumit produs sau serviciu, prin urmare, raportul de răspândire a anunţului online este limitat, spre deosebire de alte mijloace media.
Reclamele online sunt uniforme în format şi conţinut şi de aceea, conţinutul unui site web trebuie sa fie atrăgător şi convingător.
Concluzia este că nu contează prin ce mijloace a ajuns clientul să contacteze clientul ci cu ce cost. Cu ajutorul cercetării de marketing se pot stabili randamentele cele mai bune cu cele mai mici cheltuieli.
Deşi mass-media tradiţională poate fi o necesitate pentru expunere, nimeni nu poate nega influenţa şi puterea pe care o exercită internetul în viaţa noastră de zi cu zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu