joi, 6 ianuarie 2011

Pirateria online va costa UE, în 5 ani, un milion de slujbe şi 240 miliarde euro

Există această idee că pirateria online este oarecum diferită de o lume reală sau de pirateria tradiţională. Însă pirateria on line nu este cu nimic diferită de acestea. Ea schimbă fundamental modul în care un produs este creat şi consumat şi pune în discuţie însăşi noţiunea de lege a dreptului de autor.
Pirateria online este apărată de mulţi şi chiar celebrată de către unii. Termenul de "inovaţie" este aplicat frecvent de cei care descoperă moduri mai rapide şi mai uşoare de a-şi însuşi beneficiile altora, cu excepţia celor care petrec timp şi bani creând.
Ideea că pirateria este o cauză nobilă acum, că s-a mutat de pe mare - online, este o scuză pentru această nouă generaţie de piraţi, mai inteligenţi decât cei din trecut în a căuta moduri de a se sustrage legii şi de a lua drepturile de autor pentru lucruri care nu le aparţin.
Atâta timp cât există drepturi de autor, au loc încălcări ale drepturilor de autor. Şi, cum difuzarea operelor de creaţie a trecut de la printată la digitală, piraţii folosesc aceleaşi tehnici pentru a rămâne cu un pas înaintea legii.
95% din descărcarea de muzică sunt ilegale iar ca urmare a acestui lucru industriile muzicală sau cinematografică pierd sume fabuloase de bani. Industriile creative din UE contribuie cu miliarde de dolari la totalul PIB-ul european, şi reprezintă milioane de locuri de muncă.
Editorii (lăsând la o parte marile case de producţie al căror capital le permite să facă faţă concurenţei inegale) mulţi dintre ei negustori harnici, care au investit micul lor capital în obţinerea unei afaceri şi în achiziţionarea drepturilor de autor pentru câteva cântece care aveau probabilitatea unui succes, sunt ruinaţi în mod constant.
Ei plătesc cântăreţi pentru a le aduce piesele în faţa publicului, cheltuie bani grei pe publicitate pentru ca în final să-şi cheltuiască banii în beneficiul unui grup de hoţi, care le fură profiturile şi le opresc în întregime vânzarea.
Industriile cele mai afectate de piraterie, în mare măsură de pirateria digitală, sunt cele de film, seriale TV, muzică înregistrată şi software-ul. Industriile creative suferă pierderi economice devastatoare, inclusiv în capacitatea lor de a compensa artiştii şi de a furniza locuri de muncă legale.
Totusi cifrele arată că piaţa muzicii cumparate online continuă să crească În ciuda creşterii record a vânzarilor digitale de muzică de la site-uri precum iTunes, majoritatea muzicii descărcate a fost făcută fără plată, potrivit unui raport de către Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice (IFPI).
Cererea consumatorilor pentru muzică este mai mare decât oricând, în ciuda scăderii dramatice a vânzărilor de CD-uri. Rămâne întrebarea cum industria poate transforma cel mai bine in profit cererea de pe piaţa artistică.
Guvernele ar trebui să ia măsuri pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuală iar licenţierea muzicii către terţi ar trebui să producă o revenire pentru industria muzicii, a jocurilor sau filmelor.
De asemenea, conştientizarea consumatorilor în privinţa impactului economic şi social al activităţilor de piraterie pe Internet este necesară în lupta pentru stoparea acesteia. Totodata sunt de părere că una din soluţii este înăsprirea legislaţiei UE în domeniul pirateriei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu