Dacă am compara din punctul de vedere al costurilor un magazin online cu unul offline, am concluziona cu siguranţă, după primele secunde de la lansarea ideii de comparaţie a celor două, că un magazin online presupune mult mai puţine costuri decât unul offline.
În plus odată cu creşterea volumului de cumpărături online, magazinul online pare să reprezinte afacerea perfectă pentru vremurile noastre, mai ales dacă oscilăm între deschiderea acestuia şi a unuia offline.
În cazul celui online eliminăm din start cheltuieli precum cele generate de chiria spaţiului comercial şi întreţinerea acestuia. De asemenea nu trebuie să ne mai punem problema vadului comercial, nu mai avem bătăi de cap din cauza comportamentului şi a relaţionării face-to-face a vânzătoarei sau vânzătorului cu clienţii etc. Suntem chiar tentaţi să credem că nici costurile de publicitate şi marketing, nici dificultăţile cu furnizorii respectiv cu angajaţii nu sunt la fel de mari ca în cazul magazinelor offline.
Ţinând cont de toate acestea şi de contextul actual, în care oamenii sunt din ce în ce mai ocupaţi şi apelează tot mai des la internet pentru diverse achiziţii, magazinul online pare a fi afacerea perfectă care va merge din start ca pe roate şi care va aduce un profit în continuă creştere fără muncă prea multă sau probleme prea mari.
Adevărul este însă pe undeva pe la mijloc. Să nu uităm că în ambele medii există concurenţă, iar dacă în mediul offline îi putem considera concurenţi doar pe ofertanţii unui produs sau game de produse aflaţi pe o rază de câtiva km sau zeci de km (în funcţie de valoarea produsului respectiv), în mediul online raza de acţiune a magazinelor este mult mai mare. În plus posibilitatea de a detecta eventuale diferenţe de preţ pentru acelaşi produs este mult mai mare în mediul online spre deosebire de cel offline.
Poate că în mediul online nu avem vad comercial în adevăratul sens al cuvântului dar avem SEO, Google AdWords şi Marketingul Afiliat care pot face dintr-un magazin online unul de succes, care să se situeze printre cele mai des accesate. În acest context aproape că putem afirma că şi pe internet există vaduri comerciale mai mari sau mai mici care se formează datorită acestor instrumente de marketing şi că pentru a avea vad comercial pe internet se plăteşte prin apelarea la aceste instrumente pe când în lumea offline costurile vadului comercial se reflectă spre exemplu în preţurile chiriilor spaţiilor comerciale.
Nu în ultimul rând comparând comerţul în cele două medii trebuie să ţinem cont de faptul că indiferent de mediul în care vom activa, înainte de începerea afacerii în sine, trebuie să fim foarte bine informaţi cu privire la segmentul ţintă, comercializarea produselor pe care intenţionăm să le vindem, preţurile practicate, concurenţi, aşteptări ale cumpărătorilor, potenţialii furnizori, costurile de lansare şi de menţinere ale afacerii etc.
În ambele medii există elemente specifice lor, cu care cel care se lansează în afacere trebuie să fie familiarizat. Investitorul trebuie să stie cât mai bine şi mai în detaliu cum se va derula punerea în practică a ideii sale şi la ce probleme, inconveniente sau dificultăţi se poate aştepta. Cu alte cuvinte trebuie să ştie foarte bine cui, când, cum, unde şi cu ce se adresează, indiferent că e vorba de mediu online sau offline.
În plus odată cu creşterea volumului de cumpărături online, magazinul online pare să reprezinte afacerea perfectă pentru vremurile noastre, mai ales dacă oscilăm între deschiderea acestuia şi a unuia offline.
În cazul celui online eliminăm din start cheltuieli precum cele generate de chiria spaţiului comercial şi întreţinerea acestuia. De asemenea nu trebuie să ne mai punem problema vadului comercial, nu mai avem bătăi de cap din cauza comportamentului şi a relaţionării face-to-face a vânzătoarei sau vânzătorului cu clienţii etc. Suntem chiar tentaţi să credem că nici costurile de publicitate şi marketing, nici dificultăţile cu furnizorii respectiv cu angajaţii nu sunt la fel de mari ca în cazul magazinelor offline.
Ţinând cont de toate acestea şi de contextul actual, în care oamenii sunt din ce în ce mai ocupaţi şi apelează tot mai des la internet pentru diverse achiziţii, magazinul online pare a fi afacerea perfectă care va merge din start ca pe roate şi care va aduce un profit în continuă creştere fără muncă prea multă sau probleme prea mari.
Adevărul este însă pe undeva pe la mijloc. Să nu uităm că în ambele medii există concurenţă, iar dacă în mediul offline îi putem considera concurenţi doar pe ofertanţii unui produs sau game de produse aflaţi pe o rază de câtiva km sau zeci de km (în funcţie de valoarea produsului respectiv), în mediul online raza de acţiune a magazinelor este mult mai mare. În plus posibilitatea de a detecta eventuale diferenţe de preţ pentru acelaşi produs este mult mai mare în mediul online spre deosebire de cel offline.
Poate că în mediul online nu avem vad comercial în adevăratul sens al cuvântului dar avem SEO, Google AdWords şi Marketingul Afiliat care pot face dintr-un magazin online unul de succes, care să se situeze printre cele mai des accesate. În acest context aproape că putem afirma că şi pe internet există vaduri comerciale mai mari sau mai mici care se formează datorită acestor instrumente de marketing şi că pentru a avea vad comercial pe internet se plăteşte prin apelarea la aceste instrumente pe când în lumea offline costurile vadului comercial se reflectă spre exemplu în preţurile chiriilor spaţiilor comerciale.
Nu în ultimul rând comparând comerţul în cele două medii trebuie să ţinem cont de faptul că indiferent de mediul în care vom activa, înainte de începerea afacerii în sine, trebuie să fim foarte bine informaţi cu privire la segmentul ţintă, comercializarea produselor pe care intenţionăm să le vindem, preţurile practicate, concurenţi, aşteptări ale cumpărătorilor, potenţialii furnizori, costurile de lansare şi de menţinere ale afacerii etc.
În ambele medii există elemente specifice lor, cu care cel care se lansează în afacere trebuie să fie familiarizat. Investitorul trebuie să stie cât mai bine şi mai în detaliu cum se va derula punerea în practică a ideii sale şi la ce probleme, inconveniente sau dificultăţi se poate aştepta. Cu alte cuvinte trebuie să ştie foarte bine cui, când, cum, unde şi cu ce se adresează, indiferent că e vorba de mediu online sau offline.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu