vineri, 7 ianuarie 2011

Idei de afaceri: Deschide o librarie online!


Una dintre cele mai profitabile si usoare afaceri ale momentului este libraria online. Aceasta afacere poate fi pornita foarte rapid si simplu prin intermediul unui magazin online care iti permite sa vinzi orice.
Metoda de a cumpara carti online este astazi preferata de foarte multi oameni deoarece astfel economisesc foarte mult timp, iar in unele cazuri preturile cartilor online sunt mai mici decat ale celor cumparate direct din librarie.
Costurile suportate de o librarie online sunt infinit mai mici prin comparatie cu cele ale unei librarii reale care implica plata unei chirii, precum si plata angajatilor (librari, vanzatori), acestea fiind doar unele dintre costurile majore pe care libraria online le elimina. Promotiile si reducerile sunt anuntate mult mai usor, mai ales daca libraria online isi construieste si un newsletter pe care il trimite saptamanal abonatilor sai. Marele avantaj al unei astfel de librarii este ca ai intr-un singur loc toate cartile si poti comanda o carte pe care uneori o cauti fara succes in trei librarii reale luate la rand.

Cartea, alaturi de echipamentele IT&C, reprezinta unul din produsele bine vandute pe internet. Sa nu uitam ca Amazon.com, un vis al multora dintre tinerii antreprenori care investesc in magazine online, a fost initial o librarie online, iar in Romania avem exemple de librarii online de succes cu cifre de afaceri mari”, spune pentru startups.ro Liviu Taloi, consultant in domeniul e-Commerce.

Vanzarea de carte incepe sa castige teren in mediul online iar antreprenorii mizeaza pe acest segment, in contextul in care piata nu este inca saturata. Bugetul initial pentru un start-up in domeniul librariilor online poate sa inceapa de la cateva zeci de mii de euro iar ideile inovatoare de marketing pot da sanse mai mari de success.

Unele afaceri in domeniu au fost incepute cu investitii de cateva zeci de mii de euro, altele au pornit cu buget zero. De exemplu, in anii 2000, www.librarie.net, unul dintre principalii jucatori pe acest segment, a inceput cu zero costuri. Anton Chiazna, directorul de marketing al firmei AnticariatOnline care detine Librarie.net, spune ca afacerea a pornit de la vanzarea cartilor din biblioteca proprie pe site-uri de anunturi. Anticariat Online mai detine si www.depozituldecarti.ro si www.books-zone.com. Una dintre cele mai vechi prezente, editura Nemira, este in mediul online din 1996. Site-ul actual, nemira.ro este insa online din februarie 2008. Investitia initiala in acest business a fost de aproximativ 4.000 de euro, la care s-au adaugat alti 2.000 de euro, pentru promovare initiala.

Din punctul meu de vedere intr-o economie din ce în ce mai digitalizata, comertul electronic a devenit o necesitate de prim rang pentru orice firma de succes. Magazinele virtuale care se bucura de cel mai mare succes sunt librariile, site-urile de calculatoare, electronice si electrocasnice. În urma analizei catorva site-uri de e-librarii, descoperim ca focalizarea asupra utilizatorului trebuie sa fie prioritatea principala a unui site de calitate. Aceasta înseamna ca firma sa încerce sa îsi cunoasca clientii, sa le anticipeze nevoile si sa le raspunda la întrebari înainte ca ei sa le puna. Clientii trebuie urmariti când viziteaza site-ul - cum navigheaza si ce anume cauta, astfel obtinându-se informatii despre ceea ce este important pentru ei în magazinul virtual dar si despre cât de usor se poate utiliza site-ul. Flexibilitatea este cheia spre mentinerea interesului clientilor pentru afacerea electronica. Chiar daca produsele nu se schimba prea mult în timp, se impune reevaluarea si actualizarea constanta a prezentei pe Internet. Firmele trebuie sa identifice noi calitati si aspecte ale produselor oferite si sa încerce sa atraga noi segmente de potentiali clienti. Natura dinamica si schimbatoare a Internetului poate fi descurajanta dar are, totodata, capacitatea de a atrage clienti, noi relatii si oportunitati de afaceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu