
Aţi folosit vreodată o lupă pentru a număra pixelii unui monitor, unul câte unul? Cam acesta este nivelul de detalii relevate de crawler-ele motoarelor de căutare despre un anumit site: fiecare cuvânt, titlu, imagine, meta tag şi timpul de încărcare pentru fiecare pagină. La acest link poate fi găsită sursa informaţiilor ce vor fi prezentate în continuare.
Ca rezultat al unei teribile competiţii în e-commerce, companiile din această industrie se confruntã cu presiuni crescânde, nu numai din partea altor e-retaileri, ci şi din partea comercianţilor tradiţionali (brick and mortar) care caută să-şi facă simţită prezenţa pe Internet. Magazinele online sunt agresive, folosind o mare varietate de tehnici de marketing şi vânzări, în efortul de a atrage cât mai mulţi cumpărători, de a creşte vânzările şi a încuraja achiziţiile repetate.

Dar, majoritatea acestor strategii ocolesc un punct esenţial - piaţa e-commerce este determinată în primul rând de preţ şi selecţia de produse. Clienţii nu cumpăra doar pentru cã site-ul este “ochios”, sau pentru că existã "live chat" (persoane informate care să răspundă la întrebări). Magazine online sunt profitabile dacă sunt capabile să ofere cele mai bune produse la cele mai mici preţuri.

Un crawler web este un program relativ simplu (script), care scanează metodic paginile internet pentru a crea un index al datelor pe care au fost căutate. Nume alternative pentru un crawler Web: web spider, web robot, bot, crawler şi indexator automat.
Există multiple utilizări pentru un crawler Web. Cea mai comună utilizare associatã termenului se referă la motoarele de căutare. Motoarele de căutare utilizează crawlerele Web pentru a colecta informaţii despre ceea ce este disponibil pe paginile Web publice. Scopul principal este de a colecta date, astfel încât atunci când utilizatorul introduce un anumit termen într-un motor de căutare, să se ofere rapid site-urile relevante.
Crawlerele învaţa algoritmii motorului de căutare, determinând poziţia în care clasează site-ul în rezultatele de căutare, contorizează numărul de click-uri, conversii, dimensiunea coşului de cumpărături şi loialitatea faţă de brand.
Dar, cel mai important, crawler-ele Web furnizează magazinelor online un mod de a efectua analize competitive rapide şi precise: de la strategii de monitorizare a vânzărilor, la evaluarea nivelurilor preţurilor şi instrumente de extragere a datelor Web ce permit site-urilor e-commerce să fie (în mod proactiv) cu un pas înaintea competitorilor.

Ficstar Software cu sediul în Toronto, este un furnizor de crawlere Web puternice şi inovatoare, intuitive şi cu preţuri accesibile. Instrumentul personalizat al companiei Web Grabber E-commerce oferă retailerilor online acces instantaneu la colectarea de date, actualizarea/adăugarea de detalii (nume, preţ, stocuri, descriere, imagini) despre produse pe Internet, de oriunde. Deţinerea acestui tip de informaţii pot fi folosite în luarea unor decizii corecte cu privire la oferte şi preţuri, formularea unor strategii de vânzare şi marketing, furnizarea unor servicii mai bune clienţilor existenţi şi celor potenţiali. Cu alte cuvinte, reprezintă un mijloc proactiv de combatere a concurenţei.
Web Grabber E-Commerce este flexibil (interfaţa pritenoasã) şi customizabil, putând fi modificat pentru a răspunde nevoilor unice şi specifice oricărui magazin on-line. De exemplu, acest crawler Web pot fi personalizat pentru a sprijini orice site sau pentru a salva date în aproape orice format obişnuit. Deci, magazinelor e-commerce li se oferă o alternativă pentru a atrage noi clienţi, a vinde mai multe bunuri, a încuraja achiziţiile repetate, şi pentru a obţine maximul de profit pe o piaţă.
Odata ce auzi “şoaptele” Crawler-lui ...
Având acces la astfel de informaţii, există posibilitatea optimizării nelimitate a motorului de căutare a unui site e-commerce, prin intermediul unor date complete, disponibile prin intermediul CDN (content delivery network) – parte integrată a optimizării motorului de căutare - SEO (search engine optimization).
20% din problemele paginii sau obiectelor reprezintã cauza a 80% din problemele de performanţă ale site-ului, şi aici trebuiesc concentrate eforturile în ceea ce priveşte SEO. În special, trebuie urmărite aceste elemente ale crawler-elor:
§ cereri repetate pentru aceeaşi pagină / acelasi obiect;
§ numărul total de pagini / obiecte vizualizate de un crawler;
§ numărul de pagini / obiecte care afişeazã coduri de eroare;
§ obiecte cu timpi de livrare intârziaţi.
Prin stabilirea de praguri de performanţă pentru aceste elemente cheie, se pot identifica rapid problemele. Cu date detaliate, instantanee “în mână”, se poate îmbunãtãţi SEO-ul unui site, cu un efort/buget relativ mic.
Concluzie
Retailerii care îşi desfăşoară activitatea pe internet şi care şi-au îndreptat atenţia spre aşa numitele crawlere Web au posibilitatea de a-şi îmbunătăţi performanţa site-urilor, să obţină randamente mai bune ale investiţiilor în optimizarea motorului de căutare (SEO), şi, nu în ultimul rând, să-şi lase competitorii în “întuneric”, obţinând un avantaj faţă de aceştia. Cei mai mari beneficiari ai crawlere-lor Web pot fii micii retaileri. O strategie SEO bine pusă la punct şi cu instrumente de analizã adecvate pot concura cu rivalii cu buzunare mai adânci.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu