luni, 10 ianuarie 2011

Virtualizare și Cloud Computing, previziuni pentru 2011

La sfârşitul fiecărui an, analistii industriei şi reporterii schițează tendința pentru următoarele 12 luni. După ce am citit câteva dintre previziunile aparute până la această oră, mi-am permis să rezum aceste articole, cu speranța că voi oferi o privire de ansamblu asupa ceea ce va urma.

Câteva dintre previziunile legate de cloud computing şi virtualizare sună așa:

Gartner:
  • Până în 2015, automatizarea va elimina 25 la suta din orele de muncă asociate cu servicii IT.
  • Până în 2015, 20 la sută din Top 500 companii Globale non-IT vor fi furnizori de servicii cloud.
  • Până în 2014, 90 la sută de organizaţii vor suporta aplicatii corporate pe dispozitive personale.
  • Până în 2013, 80 la suta din afaceri vor avea o forţă de muncă care folosește Tabelete (Apple Ipad, Samsung Galaxy Tab, DELL STreak 3G, etc...).
Ovum:
  • Mobilitate în IT management- provocare în 2011 va fi ca fiecare companie să se lase pe mâna tehnologiei în timp ce dezvoltă o strategie ce menţine un echilibru între preferinţele utilizatorului şi productivitatea companiei.
  • Transformarea Centrului de date - Centrul de date este martorul unei schimbari dramatice, cloud computing-ul anunţă începutul unei noi ere în furnizarea de servicii IT în 2011.
CCS Insight:
  • Operatorii se va concentra pe viteza şi calitatea serviciilor, mai degrabă decât pe numărul de GB la vânzarea serviciilor de date pentru telefoane mobile.
  • Operatorii vor plăti prin comisioane eficienţa unei platforme software, astfel favorizând BlackBerry peste IOS şi Android.
InfoTrends:
  • Cloud Printing (sau un termen similar) va deveni urmatorul trend în industria de imprimare, companiile vor începe să realizeze că mobilitatea este viitorul şi că procesele de business care implică încă hârtie undeva de-a lungul liniei, trebuie să se adapteze, să evolueze sau chiar să se reinventeze pentru era următoare.

Ca și o conculzie generală vă pot spune cu siguranță că Norul va izbucni în 2011, iar încercările multor companii de a-l utiliza vor evidenția problemele sistemului. Latenţa, nivelele de servicii oferite, lipsa de predictibilitate o să conducă toate toate organizaţiile la întrebarea dacă norul este întradevăr tot ce s-a zis despre el că ar trebui să fie!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu