
Mulţi comercianţi se gândesc atunci când vor să mărească rata de vizitare a unui site sau crearea unui brand să investească mulţi bani în elemente precum designul paginii, procesul de cumpărare. Acestea au un rol important însă este bine de luat în seamă şi uzabilitatea site-ului. Pe vremuri era suficient să îţi creezi un site şi lumea intră să îl viziteze. După o vreme, conţinutul era “regele”, un conţinut bun al site-ului făcea ca lumea să continue să îl viziteze însă în zilele noastre cu optimizarea motoarelor de căutare, afaceriştii şi clienţii au ajuns la concluzia că doar un conţinut bun nu îi mai mulţumeşte şi trebuie luate în seamă şi alte elemente care să ducă la o satisfacţie mai mare a clienţilor. Acum, nu se mai pune aşa un mare accent pe atragerea clienţilor pentru a intra pe pagina web a comerciantului, ci pe menţinerea acestuia acolo pentru cât mai mult timp sau orice altă acţiune care să determine un număr mai mare de utilizatori cum ar fi trimiterea informaţiilor şi unui prieten.
O dată ce se depăşesc anumite bariere care pot strica imaginea unui site ca designul acestuia, navigarea, pozele produselor, coşul de cumpărături şi se va pune mai mult accent pe uzabilitate comenzile vizitatorilor vor creşte. Chiar dacă vizitatorii instinctiv caută motive pentru care nu ar cumpăra de pe site-ul respectiv, dacă acesta este foarte bine pus la punct şi nu are probleme de uzabilitate atunci vânzările ar trebui să crească.
Numărul vizitatorilor diferă de la o zi la alta fapt care poate determina un comerciant să facă schimbări bruşte luând în considerare cât de bine s-a “descurcat” site-ul pe ziua respectivă. Este de preferat însă o analiză pe o perioadă mai lungă de timp, pentru că asta reflectă mai mult uzabilitatea site-ului, este bine de analizat unde clienţii au abandonat, dacă este vorba de pagina de destinaţie, a întâmpinat utilizatorul probleme pe parcursul încărcării paginii, pagina produsului a fost o problemă sau procesul de plată. Acestea trebuie testate, analizate şi remediate în cazul în care sunt probleme pentru că pot determina şi pe viitor scăderea vânzărilor, respectiv a profitului.
Conform unui studiu realizat de către Princeton Survey Research Associates, s-a constatat că pentru 4 din 5 utilizatori este extrem de important să aibă încredere în informaţiile ce sunt afişate pe site şi comparând acestea cu un studiu UCLA acesta arată că doar 52.8% din persoanele intervievate sunt de părere că informaţia de pe un site este credibilă.
Oamenii nu au încredere de prima oară cum au văzut un site la fel cum se întâmplă şi în cazul unui produs, nimeni nu crede că un produs este bun până nu îl testează. Pentru a căpăta încredere pot fi arătate diferite diagrame şi grafice sau pentru a spori în timp credibilitatea clipuri video, fotografii sau clipuri audio, cercetări sau ghiduri şi detalii care arată o companie că este în creştere şi are valoare în afaceri.
Una peste alta concluzia este că îmbunătăţirea un site înseamnă mai mult decât conţinut util şi design deosebit. De asemenea trebuie luată în considerare şi partea legată de încredere. Astfel, rezultatul va fi creşterea loialităţii clienţilor şi a recunoaşterea brandului şi un număr mai mare de comenzi şi recomandări.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu