duminică, 9 ianuarie 2011

Cheltuieli de publicitate online in Europa

Conform celui mai nou raport AdEx realizat de IAB Europe, Romania este pe ultimul loc din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate online in 2009, in randul celor 23 de piete europene evaluate.

Majoritatea tarilor europene analizate au avut cresteri in ceea ce priveste chletuileile de publicitate prin intemediul intenetului in anul 2009, exceptie facand tariele: Romania, Slovacia si Crotia. Aceste tari au inregistrat scaderi de pana la 5,5%. Intr-o perioada in care aproape toata lumea stie sa utilizeze un calculator si se interseaza pe internet de orice lucru are nevoie, publictatea online este cea mai. Aceste saderi inregistrate de Romania in anul 2009 nu au ajutat deloc dezvoltarea firmelor.

Conformm studiului realizat de IAB Europe, primele sase mari piete europene (Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Olanda si Spania) isi revendica 76% din valoarea totala a cheltuielilor de publicitate online. Sincer, acest lucru nu ne mira. Acste tari sunt extrem de importante pe piata europeana, firmele sunt puternice, iar publicitatea online este cea mai utilizata pentru a isi promova produsele si serviciile.

Publicitatea online a ajuns sa concureze cu publictatea TV si, dupa parerea mea, se duce o lupta carncena intre cele doua. Care va castiga? Sansele sunt impartite.

Romania, Slovacia si Croatia au inregistrat un mic declin in 2009, an in care, insa, declinul intregii piete de publicitate a fost mult mai mare in aceste tari, atingand 33%. Aceasta arata ca mediul online a avut o performanta mai buna decat celelalte canale, in aceasta regiune, apreciaza IAB.

Raportul IAB Europe/Screen Digest mentioneaza, in cazul Romaniei, ca nivelul cheltuielilor de publicitate online s-a situat la 13 milioane de euro in 2009. Potrivit studiului ROADS, realizat de IAB Romania si PwC Romania, piata locala de publicitate online s-a ridicat in 2009 la 65,19 milioane RON (15,4 milioane euro la cursul mediu anual de 4,23 RON/euro) .

La nivel european, publicitatea pe baza motoarelor de cautare a crescut cu 10,8%, iar publicitatea de tip display s-a mentinut, practic, la nivelul anului precedent (+0,3%).

Acest lucru ne arata un singur lucru: publicitatea online avanseaza foarte mult, in timp ce publicitatea TV stagneaza. Va ajunge in curand plublicitatea online sa o depaseasca pe cea televizata? Sincer, da. Si acest lucru se va intampla cat de curand, trebuie doar sa asteptam momentul..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu